Gå til innhold

Lære gubben engelsk


ista

Anbefalte innlegg

Gubben skal lære engelsk - har han bestemt. Jeg er god i engelsk og han vil ikke ha brevkurs. Er det noen som har gode tips til bøker vi kan bruke? Det er jo ganske mye der ute så det er vanskelig å velge.

Han er ikke helt nybegynner - han har gått videregående - men fikk ikke artium pga russetiden. Så er det noen der ute med tips - så hadde vi blitt veldig glad.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk engelsk hjemme, med hverandre! Hvis du er god i engelsk, kan jo du lære ham språket :-)

Mannen min er tysk, og da vi ble sammen hadde jeg kun litt skoletysk fra videregående. Vi begynte å snakke tysk sammen (selv om han snakket helt norsk, det var mest for at jeg skulle lære tysk ordentlig), og dermed lærte jeg tysk på en mye bedre måte enn gjennom skole eller tysk.

Hvis man snakker et språk jevnlig, sier det seg selv at man lærer det raskere enn hvis man sitter og pugger grammatikkremser.

Tenk bare på hvor lett det er å lære et språk om man bor en periode i et annet land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en av de store bokhandlerne som selger skolebøker (feks Norli i Oslo) og kjøp noen bøker som gjennomgår enkle regler etc.

Velg bort teksten på alle engelseke filmer (tape over, bruk dekkstriper fra tekst-tv-menyen).

Snakk engelsk sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biblioteket har masse språkkurs i alle vanskelighetsgrader, både på kassett, cd og cd-rom. Helt gratis i to mnd! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...