Gå til innhold

Jeg elsker ros


Gjest perfekt

Anbefalte innlegg

Gjest perfekt

Derfor gjør jeg alt for å behage mannen min!

Lager gourmet middager hver dag, sørger for at klærna hans til enhver tid er strøket og brettet pent i skapet , rydder og vasker hver dag , masserer han hver kveld , kjøper Vi Menn og Lek til ham fast , osv.....

Har alltid fått masse ros av han ; at jeg er såå flink og verdens beste kone .

Men nå har han sluttet med å gi meg ros .

Er han blitt bortskjemt , og tar alt for en selvfølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest oppofrende

Du bør jobbe med deg selv (evt få hjelp) til å lære å gjøre ting for egen glede også, slik at du kan bli virkelig glad uten at andre roser deg for det du har gjort.

Og hvis du har / får barn; vær obs på dette. Jesper Juul har skrevet fine bøker om dette, bl.a "ditt kompetente barn", som forteller hvordan man skal gi tilbakemelding til barnet slik at det ser egenverdien av å gjøre noe, og ikke lager fine ting bare for å få ros.

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&q=jesper+juul+dit+kompetente+barn&btnG=Google+Search

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perfekt

Nei nå tuller'u (?)

Nei!!

Det henger nok litt igjen fra min mor også , som er perfeksjonist!

Jeg våkna f.eks hver morgen klokka 7 av støvsugeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hømm...jeg hadde og blitt drittlei av en som fløy etter meg for å behage til enhver tid.

Man trenger litt motstand og noe å bryne seg på i et forhold. En partner med egne meninger som tør å si dem, og med egne behov og krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke perfeksjonist, nødvendigvis

Nei!!

Det henger nok litt igjen fra min mor også , som er perfeksjonist!

Jeg våkna f.eks hver morgen klokka 7 av støvsugeren...

Men det er stor forskjell på å være perfeksjonist ( og dermed gjøre alt dette for egen glede av å se at det er perfekt), og det å gjøre det for å få tilbakemelding / ros.

Det er viktig å gjøre ting for egen glede, ikke være avhengig av andres (ektefelle, sjef, foreldre, lærer, nabo) ros og beundring.

Folk blir stort sett veldig slitne av noen som ber om ros / tilbakemelding hele tiden, selv om man selvsagt skal være flink til å sette pris på andre sinnsats.

Men det viktig at man først og fremst gjør et godt stykke arbeid for å bli tilfreds selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hømm...jeg hadde og blitt drittlei av en som fløy etter meg for å behage til enhver tid.

Man trenger litt motstand og noe å bryne seg på i et forhold. En partner med egne meninger som tør å si dem, og med egne behov og krav.

Jeg syns det er greit med en som surrer rundt og behager meg, selv om han har sine egne meninger! .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!

Det henger nok litt igjen fra min mor også , som er perfeksjonist!

Jeg våkna f.eks hver morgen klokka 7 av støvsugeren...

Hadde morra mi vekket meg med støvsugeren klokka 7 mer enn en gang i måneden, så hadde jeg NEPPE hatt noen mor nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har definitivt blitt bortskjemt! Alle liker vel ros, men de ferreste gidder vel å gjøre alt det der for noen fine ord? Jeg gjør i alle fall ikke det. Ikke sjans! I så fall måtte jeg ha fått bedre belønning enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke noe om heftig sex her. Kanskje er det noe på det området som mangler for å få han tilbake i rosemodus??

Ellers så pleier fotbad å være bankers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jobbe med deg selv (evt få hjelp) til å lære å gjøre ting for egen glede også, slik at du kan bli virkelig glad uten at andre roser deg for det du har gjort.

Og hvis du har / får barn; vær obs på dette. Jesper Juul har skrevet fine bøker om dette, bl.a "ditt kompetente barn", som forteller hvordan man skal gi tilbakemelding til barnet slik at det ser egenverdien av å gjøre noe, og ikke lager fine ting bare for å få ros.

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&q=jesper+juul+dit+kompetente+barn&btnG=Google+Search

Hvordan fikk du til å skrive så langt bortover sida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig seriøs?

Jeg lager stort sett middagen her i huset og vasker tøyet, men han må sørge for å få det ned i vaskerommet selv + at jeg bare hiver det rene tøyet på sengen hans. Skal noe strykes vet han hvor strykejernet står.

Husarbeidet deler vi på så godt vi kan. Han sørger for levering i barnehagen og stort sett for henting også.

Og jeg får (og gir!) masse ros hver dag for at middagen var god, at jeg er flink med ungene våre og alt sånt. :o)

Det holder med to små unger i familien om jeg ikke skal ha en stor i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er virkelig seriøs?

Jeg lager stort sett middagen her i huset og vasker tøyet, men han må sørge for å få det ned i vaskerommet selv + at jeg bare hiver det rene tøyet på sengen hans. Skal noe strykes vet han hvor strykejernet står.

Husarbeidet deler vi på så godt vi kan. Han sørger for levering i barnehagen og stort sett for henting også.

Og jeg får (og gir!) masse ros hver dag for at middagen var god, at jeg er flink med ungene våre og alt sånt. :o)

Det holder med to små unger i familien om jeg ikke skal ha en stor i tillegg.

Hva om middagen smaker sure sokker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...