Gå til innhold

Om Opera igjen, og et musespørsmål...


sjakktrekk

Anbefalte innlegg

Jeg tok ut batteriene til min trådløse mus før jeg gikk og la meg igår, og i dag ville ikke musa virke. Jeg satte i en jeg brukte tidligere, og den funket.

Og så skulle jeg inn på nettet og koblet meg inn på Opera som vanlig, men nå er hele lista med bokmerker borte. Og min personlige linje er borte. Den der jeg har mine egne bokmerker - under knapperaden.

Nå har jeg en 5 åring som prøvde å komme seg inn her før jeg sto opp i dag, og han sa at han hadde kommet seg inn på nettet, men han hadde slått av maskinen siden musa ikke virka sa han.

Noen som vet sånn på stående fot hva som er gjort og hva jeg kan gjøre for å reparere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mus: Har du prøvd å sette i nye batterier? Hvorfor tok du dem ut egentlig? Hvis det ikke hjelper å sette i nye batterier, forsøk å reinstallere driveren.

Opera: Prøv å hente tilbake verktøylinjen under View > Personal bar.

Dersom maskinen bare er slått rett av uten å avslutte Windows på skikkelig måte, mens Opera kjørte, kan det ha forårsaket et kræsj slik at bokmerkene er borte. Jeg har vært borti dette før. Det lønner seg å ta backup av alle slike ting (bokmerker, mail, kontakter, dokumenter) med jevne mellomrom uansett hvilket program man bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mus: Har du prøvd å sette i nye batterier? Hvorfor tok du dem ut egentlig? Hvis det ikke hjelper å sette i nye batterier, forsøk å reinstallere driveren.

Opera: Prøv å hente tilbake verktøylinjen under View > Personal bar.

Dersom maskinen bare er slått rett av uten å avslutte Windows på skikkelig måte, mens Opera kjørte, kan det ha forårsaket et kræsj slik at bokmerkene er borte. Jeg har vært borti dette før. Det lønner seg å ta backup av alle slike ting (bokmerker, mail, kontakter, dokumenter) med jevne mellomrom uansett hvilket program man bruker.

Skal sjekke ut dette med bokmerkene om jeg finner de igjen.

Det med musa var så enkelt at det var flaut at jeg hadde spurt om det når jeg fant ut at jeg måtte trykke på recieve-knappen. Jeg tok ut batteriene fordi jeg tenkte at da vil de holde lenger, for det lyser selv om maskina er slått av.

Enda et sikkert dumt spørsmål, men: Hvordan tar jeg backup? Gjør jeg det når Opera er oppe og går? Bruker jeg Nero og hvor legger jeg backup - på harddisken eller på CD/diskett?

Jeg har win-xp med bare 128 mb RAM og jeg har forstått at dette er for lite, så jeg skal skaffe mer etterhvert, men fram til da har jeg vel for lite RAM til å legge backup på harddisken. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut dette med bokmerkene om jeg finner de igjen.

Det med musa var så enkelt at det var flaut at jeg hadde spurt om det når jeg fant ut at jeg måtte trykke på recieve-knappen. Jeg tok ut batteriene fordi jeg tenkte at da vil de holde lenger, for det lyser selv om maskina er slått av.

Enda et sikkert dumt spørsmål, men: Hvordan tar jeg backup? Gjør jeg det når Opera er oppe og går? Bruker jeg Nero og hvor legger jeg backup - på harddisken eller på CD/diskett?

Jeg har win-xp med bare 128 mb RAM og jeg har forstått at dette er for lite, så jeg skal skaffe mer etterhvert, men fram til da har jeg vel for lite RAM til å legge backup på harddisken. Eller?

RAM har ingenting med harddiskplassen å gjøre. Men det sikreste er jo å ta backup til CD eller lignende, slik at dataene er tilgjengelige selv om hele harddisken krasjer. For å ta kopi av bokmerkene i Opera går du på File > Export. For å hente dem inn igjen er det tilsvarende, File > Import. Veldig fort gjort med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RAM har ingenting med harddiskplassen å gjøre. Men det sikreste er jo å ta backup til CD eller lignende, slik at dataene er tilgjengelige selv om hele harddisken krasjer. For å ta kopi av bokmerkene i Opera går du på File > Export. For å hente dem inn igjen er det tilsvarende, File > Import. Veldig fort gjort med andre ord.

Det var lett, ja. Nå fikk jeg ihvertfall opp igjen de jeg hadde på IE, og det var de fleste av de jeg bruker til vanlig.

Nå er det extra, og noen mill venter på meg :-)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...