Gå til innhold

Problemer med ADSL


Gepshen

Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL fra Telenor og har noen merkelige problemer. Når jeg skal sende store mengder data ut (f.eks. sende ett bilde ut til fotoalbum via nettleseren) så går nettet i stå uten at dataene blir sendt. Samme feil oppstår også ved å sende mail med vedlegg. Ellers fungerer nettet helt normalt.

Hva kan dette komme av?

- Feil konfigurert nettverkskort ?

- Nettverkskortet støtter ikke PPPoE ?

- Feil oppsett på pakkestørrelser, RWIN, MTU etc. ?

- Eller noe annet - noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den mest sannsynlige årsaken er problemer med driveren. Anbefaler denne istedetfor: http://www.online.no/guide/veiledninger/programvare/kommunikasjon/forside-RASPPPoE.html

Prøvde med nye drivere uten hell, så da gikk jeg på datasjappa og kjøpte ett nytt nettverkskort - jippi! Da funket det.. Regner med det var nettverkskortet som ikke støttet PPPoE på en skikkelig måte. Kortet var 4 år gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annette

Prøvde med nye drivere uten hell, så da gikk jeg på datasjappa og kjøpte ett nytt nettverkskort - jippi! Da funket det.. Regner med det var nettverkskortet som ikke støttet PPPoE på en skikkelig måte. Kortet var 4 år gammelt.

Citoyen gav meg den url`en da jeg fikk problemer med adsl også(fra Telehor selvsagt..grrr).Og da funka det som bare det og har gjort det siden.Cito fortjener en stor applaus!!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...