Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære doktor online.

Her om dagen da mannen min og jeg hadde samleie, merket jeg et sårt punkt inne i skjeden da penis gikk inn. Jeg var ikke særlig opphisset, men jeg trodde ikke det kunne være derfor. Hele samleiet var ubehagelig for meg. Senere førte jeg fingeren inn i skjeden og jeg kjente på det punktet. Det kjentes litt hardere enn ellers i skjeden, og jeg kunne akkurat nå det med pekefingeren. Var det mormunnen jeg kjente? Kan det være den som ble sår ved samleie? Betyr det i så fall at penis alltid går så dypt at den når mormunnen? Penis er jo tross alt lenger enn min pekefinger.

Et par dager etter kjenner jeg fremdeles det punktet som sårt når jeg legger tyngden på det stedet.

Da jeg bodde i utlandet gikk jeg til gynekologen, og hun sa at jeg hadde et slags sår der. Hun sa at det visst er vanlig for unge kvinner. Hva kan det ha vært? Jeg var hos gynekologen igjen her i Norge for et halvt år siden, han så ikke inn slik som den andre legen gjorde, men han tok en celleprøve som var fin.

Dette såre punktet bekymrer meg litt, særlig siden jeg fremdeles kjenner det. Jeg har ikke lyst til å ha samleie igjen, bare av frykt for at det skal gjøre vondt igjen.

Dette ble visst mange spørsmål, men jeg håper inderlig på svar.

På forhånd takk.

Hilsen Beate.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51206-smerte-ved-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Et 'sår' på livmorhalsen gir ikke smerter, det er vanlig med et slikt f.eks, ved bruk av p-pille. Smerter ved samleie kan ses ved tilstanden endometriose (se i helseleksikon). Penis vil nok alltid komme i kontakt med mormunnen ved et samleie. Det er nok mormunnen du har kjent, den har et lite søk i midten.

Fikk du svar på det du lurte på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51206-smerte-ved-samleie/#findComment-205128
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...