Gå til innhold

sliten mm (litt respons eller...?)


Hekta

Anbefalte innlegg

i natt er jeg på jobb, den første av fire...

Etter min siste time hos psykologen (hun sluttet, ikke jeg, har alt bare rast sakte ned virker det som.

Eier ikke matlyst i det hele tatt, men prøver å være fornuftig og tar kanskje en brødskive eller to +vitamintabeletter.

Er veldig slapp og sliten for tiden.

har fått noen rare opplevelser. Jeg kan gjøre ingenting og plutselig får jeg følelse av at det er noe i hjernent. Som sprer seg rundt til de ytterste tuppene av alle nerver jeg har inne i hodet mitt. Har krampe lignene følelser i magen. prøver å holde meg i bevegelse for å glemme de smertene.

Har vell egentlig vondt i maven pga avføringspillene jeg har tatt den siste tiden.

Har funnet ut grunnen til sf'en min (tror jeg), men vet ikke hvordan jeg skal takle det.Konfrontere det.

De to siste ukene har jeg grått mer enn jeg har gjordt på to år.

Går og venter på å få boka "sterk/svak". Kanskje jeg finner ut av mer da.

På jobben går alt i surr for meg. Har lyst på sykemeldelse og ta med meg typen og ta en uke eller to i syden, den uken vi hadde var helt eventrlig. Har ikke slappet så mye av og hatt et så godt forhold til mat på lenge. Han vil også flytte tilbake til meg igjen etter at han måtte flytte 6 mil unna for å jobbe. Han liker ikke jobben, og ei å være så langt vekke fra meg.

Ingen her på jobben har samme interesser som meg, de er eldre enn meg (fra 10 år og oppover og jeg er eneste jente...). Jeg er lærling, og da skal det alltid , ifølge boka, være noen tilstede med meg. Han som er med meg er rett og slett en gammel gris og jeg er redd for at han skal skade meg. Ser alt for meg i detaljer. Han holder på å tar på meg hele tiden, hver anledning han har (jeg har blitt voldtatt en gang før for tre år siden)

Vell litt tanker i natten...

Jeg får vell bare være tolmodig og fornftig i tiden framover, eller hva tror dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Hekta ! Du er inne i en tøff periode. Jeg lurer på om det er lenge siden din psykolog sluttet. For mange er det spesielt vanskelig å avslutte en behandling, spesielt dersom avslutningen ikke var planlagt, gikk for raskt osv. Du forteller også at din kjæreste har flyttet et stykke unna for å jobbe, slik at du opplever "å bli forlatt" både av behandler og typen. Samtidig har du vanskligheter på jobben, kanskje "frykt" for at en person skal bli for nærgående- dette er selvsagt truende og skremmende for deg. Dine somatiske, kroppslige plager kan skyldes avføringsmidler, din spiseforstyrrelse,-men kan også være psykisk. Har du noen du kan snakke med, har du f.eks kontakt med en lege som kanskje kan hjelpe deg til å knytte ny kontakt med en psykiater/psykolog. Det er ofte godt å kunne dele sine tanker og følelser, da det er tydelig at du har det veldig tøfft for tiden. Boken til Finn Skårderud er absolutt å anbefale, men samtaleterapi er likevel den behandlingsformen som viser seg har størst nytte ved spiseforstyrrelser og en rekke andre psykiske lidelser.Lykke til videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Hekta ! Du er inne i en tøff periode. Jeg lurer på om det er lenge siden din psykolog sluttet. For mange er det spesielt vanskelig å avslutte en behandling, spesielt dersom avslutningen ikke var planlagt, gikk for raskt osv. Du forteller også at din kjæreste har flyttet et stykke unna for å jobbe, slik at du opplever "å bli forlatt" både av behandler og typen. Samtidig har du vanskligheter på jobben, kanskje "frykt" for at en person skal bli for nærgående- dette er selvsagt truende og skremmende for deg. Dine somatiske, kroppslige plager kan skyldes avføringsmidler, din spiseforstyrrelse,-men kan også være psykisk. Har du noen du kan snakke med, har du f.eks kontakt med en lege som kanskje kan hjelpe deg til å knytte ny kontakt med en psykiater/psykolog. Det er ofte godt å kunne dele sine tanker og følelser, da det er tydelig at du har det veldig tøfft for tiden. Boken til Finn Skårderud er absolutt å anbefale, men samtaleterapi er likevel den behandlingsformen som viser seg har størst nytte ved spiseforstyrrelser og en rekke andre psykiske lidelser.Lykke til videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Jeg hadde min siste time hos psykologen for ca to uker siden.Jeg fikk vita av henne at hun skulle slutte på den nest siste timen. Kunne velga om å fortsette hvis jeg ville hos en av de andre terapautene de har...

Typen min bor bare 6 mil unna, eller ca. 45min kjøring. Det tar nesten to timer med buss da.Jeg har ikke lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Jeg hadde min siste time hos psykologen for ca to uker siden.Jeg fikk vita av henne at hun skulle slutte på den nest siste timen. Kunne velga om å fortsette hvis jeg ville hos en av de andre terapautene de har...

Typen min bor bare 6 mil unna, eller ca. 45min kjøring. Det tar nesten to timer med buss da.Jeg har ikke lappen.

Kjære Hekta! For meg kan det se ut som om avslutningen i forhold til din psykolog kanskje har gått litt vel raskt. Avslutningen av en terapi- uansett,hva årsaken er til at den må avsluttes , bør være planlagt og de fleste trenger relativ lang tid på å avslutte et terapiforhold. Dersom du har vurdert å fortsette i terapi, vil jeg anbefale deg å gjøre dette- ta i mot tilbudet om å fortsette hos en annen terapeut. I ditt forrige innlegg her i forumet fikk jeg inntrykk av at du fremdeles sliter med flere følelsesmessige forhold som du kan få hjelp til å bearbeide i en terapi, lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...