Gå til innhold

Irene - rehabilitering og freiepenger


beijoflor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en snart 20 år gammel jente som i november i fjor gikk over på rehabilitering.

Ettersom jeg har forstått får ikke vi som går på rehab feriepenger, men i og med at jeg gikk sykemeldt frem til november, får jeg vel sykepenger? I tilfelle når kommer de?

Hvor mye har en krav på når det gjelder rehabilitering. Har en venninne på 27 år som får utbetalt over dobbelt så mye som meg. ( hun har aldri gått i jobb ) Selv jobbet jeg ved siden av skolen. Hva som gjør denne forskjellen?

Takknemlig for svar!

Beijo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Siden du ikke er fylt 20, får du bare grunnytelse kr 51360 pr år. Hva man får kommer an på flere ting enn tidligere inntekt. Også alder, når man begynner på rehab og diagnose kan ha betydning (f.eks "ung ufør", yrkesskade). En overflatisk sammenligning holder ikke, man må inn i selve saken.

Feriepenger kommer i slutten av mai, for 9,6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke er fylt 20, får du bare grunnytelse kr 51360 pr år. Hva man får kommer an på flere ting enn tidligere inntekt. Også alder, når man begynner på rehab og diagnose kan ha betydning (f.eks "ung ufør", yrkesskade). En overflatisk sammenligning holder ikke, man må inn i selve saken.

Feriepenger kommer i slutten av mai, for 9,6 uker.

Tusen takk for svar!

Men jeg lurer på en ting til.

Når jeg fyller 20 år, er det da mulig at jeg får utbetalt mer i rehabiliteringspenger?

Jeg er ikke ufør pga yrkesskade. Men har psykiske problemer. ( Spiseforstyrrelse, angst og depresjon )

Tusen takk!

beijo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Tusen takk for svar!

Men jeg lurer på en ting til.

Når jeg fyller 20 år, er det da mulig at jeg får utbetalt mer i rehabiliteringspenger?

Jeg er ikke ufør pga yrkesskade. Men har psykiske problemer. ( Spiseforstyrrelse, angst og depresjon )

Tusen takk!

beijo

Det kommer an på hvor tid du ble syk, og evt om du har en alvorlig sykdom. Dette kan jeg ikke vurdere her bare ut fra diagnose. Du skal i alle fall søke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...