Gå til innhold

Feriepengeutregning


Gjest croc

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest offentlig ansatt

Har vi som er ansatt i staten, tidligere fylkeskommune, tariff festet avtale slik at vi får mer enn 10,2%

12% får vi som har rett på 5 ukers ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raglan

12% får vi som har rett på 5 ukers ferie.

Jeg jobber i staten, går fast i 50% stilling, men jobber allikevel 100% med alle ekstravaktene.

Jeg begynte 30 april i fjor i denne jobben , og har derfor bare opparbeidet rett til 18 virkedager med ferie med lønn. Kan selvfølgelig ta ut mere, men da taper jeg lønn.

Hvilken % får jeg da når det gjelder feriepenger??

Sikkert dumt sprsmål, men vi som går i reduserte stillinger har vel ikke 5 ukers ferie, eller ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg jobber i staten, går fast i 50% stilling, men jobber allikevel 100% med alle ekstravaktene.

Jeg begynte 30 april i fjor i denne jobben , og har derfor bare opparbeidet rett til 18 virkedager med ferie med lønn. Kan selvfølgelig ta ut mere, men da taper jeg lønn.

Hvilken % får jeg da når det gjelder feriepenger??

Sikkert dumt sprsmål, men vi som går i reduserte stillinger har vel ikke 5 ukers ferie, eller ??

Joda, vi har fem uker. Snakka med sjefen min i går.

God kveld i stua forresten. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest offentlig ansatt

Joda, vi har fem uker. Snakka med sjefen min i går.

God kveld i stua forresten. :-)

Det er riktig at alle har krav på 5 uker, men likevel blir jo bare halvparten ferie siden man ikke ville jobbet den andre halvparten likevel.

Altså, hvis en har jobb i uke 26,28,30,32,34 kan en ikke ta ut ferie i alle disse ukene, men f.eks. i uke 26,27,28,29,30, det blir fem uker.

Neste år kan arbeidsgiver kreve at en starter ferien i en friuke.

Dette ble jo veldig forenklet siden vi ikke har krav på fem uker sammenhengende.

De som jobber halve dager får jo selvsagt ferie hver halve jobbdag.

Ellers så er feriepengene 12% av feriepengegrunnlaget, det ble opptjent i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...