Gå til innhold

Jeg skulle ønske jeg hadde blitt noe annet


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg er utdannet sykepleier og jobber deltid. Jeg er nå over tredve år og har barn.

Jeg føler ofte at jeg bare ikke makter dette yrket i lengden. Alt dette ansvaret er en stor påkjenning for meg.

Noen andre her som er sykepleiere og som har noen forslag til noe annet jeg kan gjøre uten å gå alt for mye ned i lønn? Egentlig liker jeg å jobbe med mennesker og kunne ofte ønsket jeg hadde utdannet meg til psykolog, men det føles litt for seint nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lex Lea

Det er aldri for sent å studere mer eller bytte jobb! Du lever NÅ, og bør få lov til å jobbe med noe du har lyst til! *smiler oppmuntrende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å selge legemidler? Det tjener du ganske mye på. Men det medfører endel reising, desverre.

Ei jeg kjenner tjener minst det dobbelte som selger enn som sykepleier. Hun planlegger å gjøre dette i ca. tre år for å nedbetale gjeld før hun går tilbake som sykepleier igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

For det første vil jeg si at det ikke er for sent. I såfall er det forsent for meg også.

Jeg er 28 år, mamma til 5 og har søkt meg inn på sykepleiehøyskolen fra høsten av :-)

For det andre: kunne du tenke deg noen av videreutdanningene som sykepleiere har mulighet til?

F.eks. psykiatrisk sykepleier?

Mener å huske at det er en sykepleier her på dol et eller annet sted som faktisk tar psykologistudier.... Lurer på om det ikke er "Kvinna".

Lykke til :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjør det du ønsker

Du er absolutt ikke for gammel til å skifte kurs i livet! En annen ting er om du ville få lån fra Lånekassen til en ny utdanning før du har betalt ned studielån fra den forrige. Det kan du jo undersøke, ellers må du kanskje ta opp privat banklån.