Gå til innhold

Psssst! Har du husket selvangivelsen?


kie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Internett er kjekke greier, med mindre Skatteetaten sender deg en selvangivelse hvor de har regnet feil inntekt av bolig, glemt at du har hytte samt glemt rentefratrekk for beregnet fordel av billig lån. Da må en finne fjorårets likning, regne, rette, skrive vedlegg med forklaringer på hva de har gjort galt og sende papirkopi.

*Fnys*

Baksmell fikk jeg, til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett er kjekke greier, med mindre Skatteetaten sender deg en selvangivelse hvor de har regnet feil inntekt av bolig, glemt at du har hytte samt glemt rentefratrekk for beregnet fordel av billig lån. Da må en finne fjorårets likning, regne, rette, skrive vedlegg med forklaringer på hva de har gjort galt og sende papirkopi.

*Fnys*

Baksmell fikk jeg, til og med.

Ennå to timer og ti minutt igjen:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest etternøler

Hva skjer med oss da som kommer halsende inn på ligningskontoret med den kl. 0800 på torsdag? Straffeskatt? Kanskje ingen vits i å forsøke å få satt ned restskatten en gang når en aldri klarer å få fingeren ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har husket det:)Fant ut at også jeg kunne levere den via skatteetatens sider. Forsøkte å regne ut hvordan det gikk med oss, men fikk det ikke helt til. Så jeg skal teste igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har husket det:)Fant ut at også jeg kunne levere den via skatteetatens sider. Forsøkte å regne ut hvordan det gikk med oss, men fikk det ikke helt til. Så jeg skal teste igjen nå.

Prøv denne, skkulle være enkelt:-)) http://www.skatteetaten.no/elektroniske_tjenester/skatteberegn/article.jhtml?articleID=1388263 Ta det med ro , det er ennå 10 minutter igjen til de skal være inne:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv denne, skkulle være enkelt:-)) http://www.skatteetaten.no/elektroniske_tjenester/skatteberegn/article.jhtml?articleID=1388263 Ta det med ro , det er ennå 10 minutter igjen til de skal være inne:-))

Har sendt dem inn for lenge siden. Men en ting jeg ikke skjønner. Hvordan kan jeg gå fra 19 400 kroner i baksmell til over 3000 kroner igjen. Regner med det er feil, så derfor regner jeg med å få baksmell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt dem inn for lenge siden. Men en ting jeg ikke skjønner. Hvordan kan jeg gå fra 19 400 kroner i baksmell til over 3000 kroner igjen. Regner med det er feil, så derfor regner jeg med å få baksmell.

Stort sett stemmer utregningen, men du kan ha glemt likningstakst på hus, arv over 100000 eller så har ikke alle arbeidsgiverne meldt inn forskuddet, det finnes kjeltringer som underslår det. Underskudd i bilregnskap eller ennå værre firmabil, kan også gi slike utslag. Husk at firmabilfordeler også brukes som grunnlag til barnebidrag. Men du har sikkert ingen slike tidligere utskeielser?:-)))

Kos deg i godværet, her er det vind og regn:-((((( *vestlandsvær*:-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...