Gå til innhold

Med hvilken rett


Gjest bråker de sånn?

Anbefalte innlegg

Gjest bråker de sånn?

Tar meg ofte i å lure på med hvilken rett enkelte folk kan forsøple et helt nabolag med bråk og støy fra morgen til kveld. Hvorfor er det blitt slik at bråk på en måte er akseptert, kan en aldri forlange å få ha det litt stille rundt seg, selv på landet?

At folk som bosetter seg i byene må regne med støy fra trafikken er vel bare naturlig og slett ikke uventet, men vi som velger å bosette oss på landsbygda langt bort fra hovedveier???

Eksempler: I den varme årstid har en gjerne soveromsvinduene åpne om natten. Hvorfor må en oppleve kveld etter kveld og natt etter natt at små barn våkner og er redde fordi det i nabolaget står hunder og gneldrer både dag og natt?

Eller alle disse ungdommene som kjører rundt på sine crossykler uten antydning til lydpotte, det er visst om å gjøre å lage mest mulig støy ut av en kjøretur på en slik sykkel.

Jeg skal nok klare å leve med støyen, men jeg tar meg ofte i å undre meg over hvorfor vi aldri har rett til å ha det stille rundt oss. Når det bråker som verst tenker jeg på eldre folk som kanskje forsøker å ta seg en middagslur, små barn som sover om dagen osv. Selv i skogen risikerer en at crossyklene suser forbi som den største selvfølgelighet.

Vi er visst blitt et forferdelig egoistisk folkeslag som ikke lenger tar hensyn til andre enn oss selv og våre egne behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest herrejesusmari

Du har tydeligvis ikke kommet deg langt nok ut på landet. Egentlig burde du jo hatt ei øy helt for deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bråker de sånn?

Det hjelper ikke å grave seg ned i det.

Nei - det nytter ikke å grave seg ned i det, men det er vel lov å filosofere litt?

Hvor går grensene liksom?

Til sammenligning: Grensen for usaklighet på livssynsforum var tydeligvis nådd........ skal vi bare sitte tilbakelent og se på at de samme personer skal ødelegge Åpent også nå, det er nesten alltid noen få som ødelegger for den store massen. Hva får vi gjort med det, ingenting, noen få forurenser for oss alle,

det gjelder både lyd og søppel og usakligheter........

(Noen vil sikkert kalle dette også for søppel, men det er nå så........ litt må jo jeg også få lov til å forsøple?)

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...