Gå til innhold

Forlover i bryllup - oppgaver/plikter?


Gjest dimi

Anbefalte innlegg

Min samboer skal være forlover i bryllup til sommer'n. Nå lurer vi på; hvilke oppgaver/plikter har en forlover? Vi trenger gode råd rundt dette, for vi er helt blanke.... Finnes det noen bryllupssider på internett? Jeg på min side har også et problem; hva skal jeg ha på meg - jeg vil være 36 uker gravid når dette bryllupet finner sted... Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forloveren skriver under på noen papirer (bevitner at brudgommen ikke er gift fra før osv), og spiller sin rolle under vielsen (avhengig av om det er i kirke eller på rådhus osv) (Gir ringer osv).

Forlover arrangerer utdrikningslag, bør starte tidlig med å få fatt i så mange som mulig av gamle og nye venner, har man gjort en god jobb her, får man hjelp til selve arrangementet av de andre vennene.

Forlover holder tale i bryllupsmiddagen, dere finner eksempler på taler på nettet og i bøker (lån bøker på biblioteket). Talen skal være morsom (noen historier om brudgommen), men allkevel slik at bruden, foreldre og gamle tanter synes det er hyggelig å høre (ikke for vulgært).

her finner du bryllups- og tale-linker: http://www.startsiden.no/underholdning/fest_og_moro/

Du bør kjøpe en gravidekjole, de passer helt frem til fødselen. Du kan bestille over nettet, eller gå på butikker som svangerskapet i Kirkeveien i Oslo, Ni Måner på Sandvika storsenter, eller sjekk www.hm.com hvilke hennesbutikker som har gravideklær. Det forventes ikke at gravide har veldig mange kjoler til enhver anledning, så finner du en enkel en du kan bruke ellers også, kan du pynte den opp med et lekkert sjal, en hatt, pene smykker, sko, veske osv til bryllupet. men du er en av "hovedpersonene" i bryllupet som forloverens kone, så du bør investere litt i antrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...