Gå til innhold

til dere med 3 barn eller flere


Gjest miapia

Anbefalte innlegg

Gjest miapia

Dere som har 3 barn eller flere er dere av utenlandsk opprinnelse eller "heilnorske". Ei venninne av meg påsto at "ingen" med norsk herkomst ville finne på å få så mange barn, noe jeg er svært uenig i. Derfor tenkte jeg dere kunne hjelpe meg å finne ut hvem som har rett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en idiotisk ting å si *ler*

vel, selv har jeg ingen unger, men er den mellomste i en søskenflokk på fire. og vi er helnorske hele gjengen *rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn og er helnorsk. Har helnorsk mann. Og vi har begge helnorske foreldre, besteforeldre og oldeforeldre. Vet ikke mer om hans slekt. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan hilse din venninne at det er norske kvinner er blant de som får flest barn i Europa. Her tror jeg det er 2,4 barn; i Italia 1,5 barn per kvinne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 barn, 1 helnorskt og to halvnorske eller halvspanske, kall det hva du vil! ;-)

Jeg er heilnorsk og har tre barn, to jenter og en gutt:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hilse din venninne at det er norske kvinner er blant de som får flest barn i Europa. Her tror jeg det er 2,4 barn; i Italia 1,5 barn per kvinne.

Med vennlig hilsen

I Spania 1,3 ...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hilse din venninne at det er norske kvinner er blant de som får flest barn i Europa. Her tror jeg det er 2,4 barn; i Italia 1,5 barn per kvinne.

Med vennlig hilsen

Tror det er mindre enn 2 i snitt her også, om ikke jeg har tatt helt feil.

Vel, jeg gjør i allefall mitt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mindre enn 2 i snitt her også, om ikke jeg har tatt helt feil.

Vel, jeg gjør i allefall mitt! ;-)

*ler*

Vedr. tråden om "å kjøpe stort inn":

Du "kjøper" tydeligvis stort inn fra reolene med barn, men måtte tydeligvis "spare penger" når det kom til reolene med prevensjon! ;-)

*mobber*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 4-barns-mor

*ler*

Vedr. tråden om "å kjøpe stort inn":

Du "kjøper" tydeligvis stort inn fra reolene med barn, men måtte tydeligvis "spare penger" når det kom til reolene med prevensjon! ;-)

*mobber*

*klem*

Alle barna er selvsagt nøye planlagt og høyt ønsket, så prevensjonshyllene kjører vi fort forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Vedr. tråden om "å kjøpe stort inn":

Du "kjøper" tydeligvis stort inn fra reolene med barn, men måtte tydeligvis "spare penger" når det kom til reolene med prevensjon! ;-)

*mobber*

*klem*

*flirer*

"Jepp, ha'kke råd til kondomer vi. Har så mange unger å fø på!"

Det pleier mannen min å svare når noen spør om vi har hørt om prevensjon. I tillegg setter han opp _det_ naive ansiktsuttrykket.

Jeg blir så flau!

*ler*

Men den som virkelig får meg til rødmende å flykte er denne "det e'kke så lett å rygge ut av garasjen når garasjen følger med".

Han på sin side elsker å svare dumt på dumme spørsmål.

*ler oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mindre enn 2 i snitt her også, om ikke jeg har tatt helt feil.

Vel, jeg gjør i allefall mitt! ;-)

Hei Kie,

"For landet som helhet var det ingen endring i samlet fruktbarhet fra 1999 til 2000. Det samlede fruktbarhetstallet (SFT) - eller antall barn per kvinne - var 1,85 i 2000.

Som tidligere år var fruktbarheten høyest på Vestlandet med et snitt på 2,04 barn per kvinne, og lavest på Sør-Østlandet med 1,74. Fylkesvis var den høyeste fruktbarheten i Sogn og Fjordane (2,10) og den laveste i Oslo (1,67)."

Kilde: SSB

Jepp - du har rett vedr. antall barn per kvinne. (Ror meg inn med at jeg bor på vestlandet! *lol* )

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flirer*

"Jepp, ha'kke råd til kondomer vi. Har så mange unger å fø på!"

Det pleier mannen min å svare når noen spør om vi har hørt om prevensjon. I tillegg setter han opp _det_ naive ansiktsuttrykket.

Jeg blir så flau!

*ler*

Men den som virkelig får meg til rødmende å flykte er denne "det e'kke så lett å rygge ut av garasjen når garasjen følger med".

Han på sin side elsker å svare dumt på dumme spørsmål.

*ler oppgitt*

Jeg hadde en lege som hadde *undervist* i familieplanlegging i Asia, og han hadde 5 barn selv! Gjett om han ble mobbet av kollegene!

*lol*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kie,

"For landet som helhet var det ingen endring i samlet fruktbarhet fra 1999 til 2000. Det samlede fruktbarhetstallet (SFT) - eller antall barn per kvinne - var 1,85 i 2000.

Som tidligere år var fruktbarheten høyest på Vestlandet med et snitt på 2,04 barn per kvinne, og lavest på Sør-Østlandet med 1,74. Fylkesvis var den høyeste fruktbarheten i Sogn og Fjordane (2,10) og den laveste i Oslo (1,67)."

Kilde: SSB

Jepp - du har rett vedr. antall barn per kvinne. (Ror meg inn med at jeg bor på vestlandet! *lol* )

Med vennlig hilsen

*lol*

Og jeg bør kanskje flytte litt lenger vekk fra Oslo ;-)

Hadde jeg vært rik, hadde jeg forresten dratt på besøk til "nettvenner" i USA og fått fått følelsen av at jeg har en knøttliten familie :-)

Her ser du hvordan det så ut når 6 av dem dro med seg ektemenn og ungeflokk for å møtes:

http://www.geocities.com/~plomp/mabear/TOKcampout01.html

På det øverste bildet er det faktisk "bare" barna :-)

Jepp, når jeg blir rik, skal jeg på campingtur i USA!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet, er jeg så norsk som det overhodet går an å bli, selv om jeg har ganske nære amerikanske slektninger.

Og jeg har tre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...