Gå til innhold

Ny sykemelding? Når?


Gjest lillemusmei

Anbefalte innlegg

Gjest lillemusmei

Jeg har vært en del sykemeldt siste to år. Sykepengeperioden min gikk ut 9.juli 2001. Etter det hadde jeg tre måneder med 20% rehabiliteringspenger. Har siden juli 2001 altså jobba 80% og er fornøyd med det. Nå får jeg kun penger fra KLP, de siste 20%. Når kan jeg bli sykemeldt igjen? Er det forskjell på om jeg blir sykemeldt for det samme (altså ryggplager) eller om det er en ny diagnose? Er det ellers noe spesielt jeg bør vite i forbindelse med dette?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan bli sykmeldt når som helst selvsagt, spørsmålet ditt er vel om du har rett på sykepenger?

Du kan få sykepenger for 80% stilling dersom du har greid å jobbe i 80% stiling 26 uker etter at rehab.perioden var omme og dette er din nye varige stillingsprosent.

Alternativet er rehabiliteringspenger.

Se detaljene vedr rett til rehab.penger her:

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-034.html#10-8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...