Gå til innhold

Mona Juul og Terje Rød Larsen


Gjest ova

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Du skriver: "Tror du seriøst at UD bryr seg det minste om hvordan opplysningene har fremkommet ?"

Muligvis ikke, men de burde bry seg.

Hvis TRJ og MJ er akseptable for palestinerene (de er tydeligvis akseptable for israelerene, siden de fikk en pris derfra) så bør UD ha såpass vett at de lar dem fullføre jobben sin.

Fredsprosessen er langt viktigere enn å straffe noen for mulig "skattesnusk".

Med vennlig hilsen

"..så bør UD ha såpass vett at de lar dem fullføre jobben sin."

Hvis du med "fullføre jobben" mener når det er fred i midt-østen, tilsier alle solemerker at det i praksis betyr ALDRI.

"Fredsprosessen er langt viktigere enn å straffe noen for mulig "skattesnusk"."

Begge deler er viktig. med mindre man mener det skal være forskjell på Kong Salomo og Jørgen hattemaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"..så bør UD ha såpass vett at de lar dem fullføre jobben sin."

Hvis du med "fullføre jobben" mener når det er fred i midt-østen, tilsier alle solemerker at det i praksis betyr ALDRI.

"Fredsprosessen er langt viktigere enn å straffe noen for mulig "skattesnusk"."

Begge deler er viktig. med mindre man mener det skal være forskjell på Kong Salomo og Jørgen hattemaker.

Det er noe som heter prioriteringer og "sunn fornuft". Og ingen påstår hun ikke skal straffes hvis hun har gjort noe galt.

Det er dog intet som tilsier at MJ ikke kan straffes når hennes engasjement er ferdig - all den tid begge parter i konflikten (som er vesentlig viktigere enn "mulig skattesnusk") vil ha TRL og MJ der.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det er noe som heter prioriteringer og "sunn fornuft". Og ingen påstår hun ikke skal straffes hvis hun har gjort noe galt.

Det er dog intet som tilsier at MJ ikke kan straffes når hennes engasjement er ferdig - all den tid begge parter i konflikten (som er vesentlig viktigere enn "mulig skattesnusk") vil ha TRL og MJ der.

Med vennlig hilsen

Hvis du hadde fulgt med i media, ville du sett at dette er snakk om mer enn "mulig skattesnusk", nemlig mer enn mulig korrupsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde fulgt med i media, ville du sett at dette er snakk om mer enn "mulig skattesnusk", nemlig mer enn mulig korrupsjon.

Joda - og man kan selvsagt spekulere i om de ikke er skyldige i massemord også, men de er verken dømt for det ene eller det andre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Joda - og man kan selvsagt spekulere i om de ikke er skyldige i massemord også, men de er verken dømt for det ene eller det andre.

Med vennlig hilsen

*Joda - og man kan selvsagt spekulere i om de ikke er skyldige i massemord også*

Du bekrefter altså at du ikke har fulgt med.

Paragrafen MJ vil bli hjemkalt etter er den såkalte "korrupsjonsparagrafen" i tjenestemannsloven.

*men de er verken dømt for det ene eller det andre.*

Hun vil ikke bli dømt for noe som helst. Slike interne disiplinære forføyninger går på siden av det vanlige rettsystem, slik det gjør på alle andre arbeidsplasser.

Hvor mye vet du egentlig om det du her sitter å uttaler deg om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ova" ville straffe begge to.

Som du kanskje vet har TRL og MJ barn sammen.... Da er det rimelig at man legger forholdene til rette slik at familien kan bo i samme verdensdel.

Alt dette er iscenesatt av en israelsk avis for å sverte TRL (pga hans utsagn), men har truffet MJ istedet.

Med vennlig hilsen

Ja, eg vil at dei skal straffast begge to.

Eit tenkt eksempel :

Herr og fru Olsen arbeider i staten. Dei arbeider i same firma og har eit fellesoppdrag.

Ein av kundane dette gjeld ,vil gje dei ei gåve . Det er ikkje høve til å ta imot noko slikt, det veit ekteparet. Dei gjer det likevel.

Seinare får mannen ei stilling i i ei anna verksemd- og kona avanserer innan sitt felt.

Så kjem det opp.

Er det urimeleg at staten krev at pengane skal betalast attende?

Eller må dei nøye seg med å gje kona ei straff, td. degradering, og la mannen gå?

====================

Er det så at det er eit hol i Tjenestemannloven, så bør dette tettast.

I MJ- og TRL -saka er eg samd med Frp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, eg vil at dei skal straffast begge to.

Eit tenkt eksempel :

Herr og fru Olsen arbeider i staten. Dei arbeider i same firma og har eit fellesoppdrag.

Ein av kundane dette gjeld ,vil gje dei ei gåve . Det er ikkje høve til å ta imot noko slikt, det veit ekteparet. Dei gjer det likevel.

Seinare får mannen ei stilling i i ei anna verksemd- og kona avanserer innan sitt felt.

Så kjem det opp.

Er det urimeleg at staten krev at pengane skal betalast attende?

Eller må dei nøye seg med å gje kona ei straff, td. degradering, og la mannen gå?

====================

Er det så at det er eit hol i Tjenestemannloven, så bør dette tettast.

I MJ- og TRL -saka er eg samd med Frp.

Hei,

Ingen er uenige i at de skal straffes for evt. ulovlige handliger.

Poenget er at i dette tilfellet er konsekvensene av å "fjerne dem" (= stort tilbakeskritt for fredsprosessen) så alvorlige at man bør vente til engasjement-perioden er over.

Ikke for å "beskytte" dem, men for å beskytte fredsprosessen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien burde vært kalt hjem. Det er viktig at FNs talsmann også har en viss troverdighet blandt de hissige jødene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien burde vært kalt hjem. Det er viktig at FNs talsmann også har en viss troverdighet blandt de hissige jødene.

...eh.... Det var jo nettopp en israelsk organisasjon som ga ham prisen!

Hvis noen skulle "mistet troen" så skulle det jo vært palestinerene, men de har allerede erklært støtte til TRL.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Joda - og man kan selvsagt spekulere i om de ikke er skyldige i massemord også*

Du bekrefter altså at du ikke har fulgt med.

Paragrafen MJ vil bli hjemkalt etter er den såkalte "korrupsjonsparagrafen" i tjenestemannsloven.

*men de er verken dømt for det ene eller det andre.*

Hun vil ikke bli dømt for noe som helst. Slike interne disiplinære forføyninger går på siden av det vanlige rettsystem, slik det gjør på alle andre arbeidsplasser.

Hvor mye vet du egentlig om det du her sitter å uttaler deg om ?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article.jhtml?articleID=323351

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar deg dine "latterlige" krampetrekninger.

Med vennlig hilsen

**Spar deg dine "latterlige" krampetrekninger. **

Jada, sjef. Du er så flink så. Mange vettuge og saklige ting ble sagt i ditt svar.

Med usedvanlig vennlig og bukkende hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eh.... Det var jo nettopp en israelsk organisasjon som ga ham prisen!

Hvis noen skulle "mistet troen" så skulle det jo vært palestinerene, men de har allerede erklært støtte til TRL.

Med vennlig hilsen

Peres og peresfløyen er ikke bøygen i denne konflikten - til det er fyren for anstendig og klok. Det er således ikke der skoen trykker. Du trenger heller ikke å forklare meg at Peres sitt fredsenter er Israelsk. Helt idiot er man jo ikke.

Man kan mene hva man vil om saken, men det kan være bli et troverdighetsproblem at den hissige ekstremfløyen har fått noe på T.R.Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peres og peresfløyen er ikke bøygen i denne konflikten - til det er fyren for anstendig og klok. Det er således ikke der skoen trykker. Du trenger heller ikke å forklare meg at Peres sitt fredsenter er Israelsk. Helt idiot er man jo ikke.

Man kan mene hva man vil om saken, men det kan være bli et troverdighetsproblem at den hissige ekstremfløyen har fått noe på T.R.Larsen.

Jack! Har ikke vi besøk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peres og peresfløyen er ikke bøygen i denne konflikten - til det er fyren for anstendig og klok. Det er således ikke der skoen trykker. Du trenger heller ikke å forklare meg at Peres sitt fredsenter er Israelsk. Helt idiot er man jo ikke.

Man kan mene hva man vil om saken, men det kan være bli et troverdighetsproblem at den hissige ekstremfløyen har fått noe på T.R.Larsen.

Har du noen kommentar til BMW 316 Business til 299.900? Den er nå ute med ny motor (1,8 - 115 HK) og du får med vinterhjul, metallic, musikk og klima i prisen.

Det høres meget rimelig ut, og fruen i huset samt hennes eldste sønn er i ferd med å presse meg til forhandleren (enda den nåværende kvinnevogn enda ikke er to år).

Skal jeg la meg presse inn i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen kommentar til BMW 316 Business til 299.900? Den er nå ute med ny motor (1,8 - 115 HK) og du får med vinterhjul, metallic, musikk og klima i prisen.

Det høres meget rimelig ut, og fruen i huset samt hennes eldste sønn er i ferd med å presse meg til forhandleren (enda den nåværende kvinnevogn enda ikke er to år).

Skal jeg la meg presse inn i dette?

Det er en meget bra og pen bil. Så er det jo dette med motorkraft; man får vitterlig mer ut av en hest i dag en det man gjorde for 15 år siden. Jeg synes derfor at dette hørtes meget fornuftig ut. En vakker bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Uansett så burde enhver straffereaksjon vært utsatt til de er ferdig med arbeidet.**

Hvis det de har gjort er galt, så bør det få konsekvenser umiddelbart. Det skal ikke være forskjell på disse to og andre mennesker i Norge. At de gjør et ''viktig'' arbeid utenlands spiller ingen rolle. Ingen er uerstattelig!

I hvilke andre yrker mister en jobben pga skattesnusk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen kommentar til BMW 316 Business til 299.900? Den er nå ute med ny motor (1,8 - 115 HK) og du får med vinterhjul, metallic, musikk og klima i prisen.

Det høres meget rimelig ut, og fruen i huset samt hennes eldste sønn er i ferd med å presse meg til forhandleren (enda den nåværende kvinnevogn enda ikke er to år).

Skal jeg la meg presse inn i dette?

Og du som er opptatt av komfort og den slags; Tør jeg anbefale denne lekkerbiskenen til deg selv? Om et år kan du få en demoutgave.

http://www.dinside.no/page/artf/30317.shtml?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...