Gå til innhold

Konfirmasjonsutgifter?


Gjest petrus

Anbefalte innlegg

Gjest petrus

Hei !

jeg har nå konfirmant og jeg lurer på om det er vanlig at foreldre deler likt på utgiftene i forbindelse med konfirmasjonen? Det har seg slik at jeg og min tidligere samboer aldri er enige om noenting og jeg har spurt han om å dele på disse utgiftene, men han sier at det må jeg selv stå for, han kan bidra med en liten sum (500-1000 kr) som dekker mat for han selv og hans familie. Han har ikke vært med på noe av foreberedelsene til konfirmasjonen og har heller ikke tilbydd noen form for hjelp, jeg har ordnet alt, sønnen vår er heller aldri hos faren sin i helger og slikt, han har heller aldri delt på store utg. som tannregulering,sykkel o.l . Og han kjøper aldri noenting til han utenom bidraget( vet han ikke har plikt til det). Det virker som vårt barn er en byrde mange gang, ikke til glede. Jeg har mange vonde følelser vedr. vår sønn og farens oppfølging, men men... det er en annen sak.

Vi har omtrent lik inntekt (jeg mottar minstebidrag) og vi har begge barn utenom. Synes det virker urettferdig at jeg skal stå for alt arbeidet og i tillegg omtrent alt av utgifter da jeg føler meg ruinert nå. Må legge til at jeg har prøvd å gjøre det så billig som mulig og har handlet på tilbud og fått noen venner til å hjelpe meg å bake. Med 35 gjester blir det likavel dyrt for meg. Har spurt bidragsktr. om råd, de sier jeg må dokumentere alle utgifter jeg har hatt og dessverre har jeg ikke tatt vare på alle kvitteringer da det blir handlet litt her og litt der, så der har jeg heller ingen mulighet.

Så jeg lurer på hva noen fedre tenker i forbindelse med ekstra store utgifter for barna sine, er det bare og overlate problemet til andre eller, og bare komme med en konklusjon selv hva de måtte ønske å bidra med? Trodde barna gikk foran alt annet jeg.

Uff jeg blir bare så frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan søke om særtilskudd fra ham pga konfirmasjonen.

Snakk med bidragsfogden på trygdekontoret om det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...