Gå til innhold

Hvor tidlig kan man lage borddekorasjoner av friske bomster?


Poetica

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage 5 borddekorasjoner til lørdagens konfirmasjon, og vil helst ikke bli sittende med det sent fredagskveld, midt oppe i baking av marsipankake og flommen av overnattingsgjester. Hvor tidlig kan slike dekorasjoner lages? (De skal settes i oasis.) Torsdagskveld? Fredags formiddag? Hmm?

På forhånd takk for svar!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Da vi hadde barnedåp var jeg og handlet blomster på Plantasjen for å lage oppsatser selv. Kjøpte forøvrig billigroser og litt annet. Damen som sto og lagde buketter sa at jeg lurest laget oppsatsene på fredag kveld, da var de finest på søndag, da alle blomstene hadde fått åpnet seg og blitt fine. Og det stemte. De ble kjempeflotte!

Hun sa også at jeg bare kunne sette de i lokalet der de skulle være selv om det ikke var kjempekaldt der, for da spratt rosene ut skikkelig. Men husk å vanne godt!!!

Skal du bruke blomster plukket av ting du har hjemme i vinduet eller ute (kanskje ikke enda) skal de stå en time i vann før en bruker dem i oppsatser, sa samme damen.

Fikk mange gode tips av henne :o)

Lykke til!

Hilsen Maya

http://www.marcus2000.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da vi hadde barnedåp var jeg og handlet blomster på Plantasjen for å lage oppsatser selv. Kjøpte forøvrig billigroser og litt annet. Damen som sto og lagde buketter sa at jeg lurest laget oppsatsene på fredag kveld, da var de finest på søndag, da alle blomstene hadde fått åpnet seg og blitt fine. Og det stemte. De ble kjempeflotte!

Hun sa også at jeg bare kunne sette de i lokalet der de skulle være selv om det ikke var kjempekaldt der, for da spratt rosene ut skikkelig. Men husk å vanne godt!!!

Skal du bruke blomster plukket av ting du har hjemme i vinduet eller ute (kanskje ikke enda) skal de stå en time i vann før en bruker dem i oppsatser, sa samme damen.

Fikk mange gode tips av henne :o)

Lykke til!

Hilsen Maya

http://www.marcus2000.com

Det høres både logisk og supert ut! Da kan jeg lage de allerede i kveld, og så er det ute av verden. Jeg hadde også tenkt jeg skulle handle blomstene på Plantasjen, de har mye flotte avskårne til meget overkommelige priser der. (Var en tur og smugtitta i går) Mangler de noe, så stikker jeg bare innom Mestergrønn samtidig, vettu!

Tusen takk, Maya, jeg stoler på deg, jeg!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...