Gå til innhold

erstatning v/ trampolineulykker


sjakktrekk

Anbefalte innlegg

sjakktrekk

Jeg har vurdert å kjøpe trampoline til sønnen min, men jeg vet ikke hvordan det er med erstatningsansvar på meg hvis et barn skader seg på den.

Hvis sønnen min har besøk av andre barn i nabolaget og dette barnet skader seg i min hage på trampolinen, er det meg som er ansvarlig?

Og hvis det ikke er noen hjemme her, og noen barn leker og skader seg, er jeg ansvarlig da?

Er det i tilfelle en enkel måte å ta fra hverandre trampolinen slik at ingen får lekt med den når det ikke er noen hjemme her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille roro

Det går ann å få kjøpt sikkerhetsnett til trampoline.Det er vel det beste så er du skiret mot ulykker.*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille roro

Det går ann å få kjøpt sikkerhetsnett til trampoline.Det er vel det beste så er du skiret mot ulykker.*S*

Jeg mente selvfølgelig sikret.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

Det går ann å få kjøpt sikkerhetsnett til trampoline.Det er vel det beste så er du skiret mot ulykker.*S*

Sikkerhetsnett hindrer ulykker med fall ned fra trampolinen, men de fleste bruddskadene ved trampolinebruk skjer faktisk når flere hopper samtidig, og treffer hverandre på selve trampolinen. Hodeskadene derimot hindres effektivt med sikkerhetsnett.

Her i nabolaget må vi foreldrene skrive under på at vi er ansvarlige for egne barn når de bruker naboenes trampoline, og sammen med barna skrive under på at de kjenner reglene (bare en på trampolinen, kun når det er voksne hjemme osv osv)

Jeg har skrevet under på fire slike kontrakter..

Det har vært noen ulykker (stort sett brudd) i området her, så alle har strenge regler. Trampolinene er ikke lette å låse bort / skru ned, men det blir gjort når reglene brytes. da tar det noen uker før den kommer opp igjen.

Jeg er glad jeg slipper ansvaret (vi har ikke stor nok hage heller, så det er uaktuelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...