Gå til innhold

Vanskelig sjef.


Gjest frustrert23

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert23

Jeg er ekstrahjelp i en matvarekjede. I hele høst stilte jeg opp mye ekstra. Jeg ble hele tiden lovet at jeg skulle få jobbe mindre i vårterminen slik at jeg ikke får trøbbel med lånekassen ( jeg er student). Så fikk vi ny sjef, jeg fortalte at jeg måtte få jobbe mindre pga lånekassen. Han sa at det siikert ikke var noe problem. Likevel har han satt meg opp på så mange vakter at jeg har tjent for mye penger. Jeg har gitt vekk vakter til andre ekstrahjelper, men da har han bare satt meg opp på en annen avd. i bedrifta. Jeg har sagt at det er ok å ta vakter når det er krise, men da må jeg få pengene utbetalt som om jeg jobber etter 15. juni. I sommerferien kan nemlig studenter tjene mye. Det ville han ikke gå med på, selv om jeg fortalta at andre bedrifter gjør dette for studenter. Han vil heller ikke la meg få fri til 15 juni. Kan han tvinge meg til å jobbe? Lånekassa tar jo 60 % av det jeg tjener over 55000 i dette skoleåret. Har allerede tjent ca 60000. Har ikke lyst til å jobbe gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden han ikke forstår norsk ville jeg bare sagt opp. Du finner sikkert en ny tilsvarende jobb uten problemer.

Har forresten hørt at grensen for hvor mye man kan jobbe har endret seg, og at det gjelder hele året og ikke kun i sommerferien... Men det er jo mulig det bare gjelder fra neste år???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...