Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Svaret er klart ja på det siste spørsmålet: stress kan være medvirkende til utløsning av Herpes simplex reaktivering. Det er vist av flere at flere aktører (immunceller, antistoff produksjon og produksjon og effekt av immunregulerende stoffer, sk. cytokiner) i immunforsvaret påvirkes av psykiske faktorer, og i mange tilfeller kan en redusert immunforsvar medvirke til herpes reaktivering. Det er flere ulike typer av infeksjoner som kan påvirkes av stress og andre psykiske faktorer. Når det gjelder det første spørsmålet er svaret et betinget ja. Det er beskrevet herpes utbrydd i indre organer, ikke minst ledninger ( f. eks. urinlederen) uten synlig utvendig utbrydd. Denne diagnosen er vanskelig, og jeg vet ikke hvor ofte det forekommer, sannsynligvis ganske sjelden.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51385-herpes/#findComment-203841
Del på andre sider

Gjest Anonym

Svaret er klart ja på det siste spørsmålet: stress kan være medvirkende til utløsning av Herpes simplex reaktivering. Det er vist av flere at flere aktører (immunceller, antistoff produksjon og produksjon og effekt av immunregulerende stoffer, sk. cytokiner) i immunforsvaret påvirkes av psykiske faktorer, og i mange tilfeller kan en redusert immunforsvar medvirke til herpes reaktivering. Det er flere ulike typer av infeksjoner som kan påvirkes av stress og andre psykiske faktorer. Når det gjelder det første spørsmålet er svaret et betinget ja. Det er beskrevet herpes utbrydd i indre organer, ikke minst ledninger ( f. eks. urinlederen) uten synlig utvendig utbrydd. Denne diagnosen er vanskelig, og jeg vet ikke hvor ofte det forekommer, sannsynligvis ganske sjelden.

Vennlig hilsen

Tusen takk for svar. Jeg lurte bare på om det finnes noe som lindrer/ behandler herpes som evt. er innvendig? Hvor kan jeg henvende meg for å evt. få fastslått om det virkelig er innvendig herpes? PS. jeg har i mange år hatt diagnosen herpes g.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51385-herpes/#findComment-204388
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...