Gå til innhold

By på leilighet


Gjest Uerfaren kjøper!

Anbefalte innlegg

Gjest Uerfaren kjøper!

Hvor mye synes dere jeg skal by for en skikkelig stygg og slitt etromsleilighet?

Tapeten er halvveis nedrevet fra veggene, linoleumen er full av hull, kjøkkeninnredningen er 40 år og varmtvannstanken må skiftes+ at det må monteres dusj (dusjen er festet på den gamle varmtvannstanken!!!) Det er i tillegg fukt under gulvbelegget på badet, slik at man må ta opp dette, legge membran og nytt belegg.

Leiligheter i god stand og av samme størrelse, i samme by går for mellom 400 000 og 450 000. Disse ligger forøvrig i et mer attraktivt strøk.

Hvor mye skal jeg by? (Det blir jo en vanvittig jobb å få orden på leiligheten + at det sikkert blir dyrt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ville jeg ikke gjort

Hvis fine leiligheter i mer attraktive strøk koster 4-500 000, ville jeg ikke kjøpt en leilighet med dårlig beliggenhet som du må pusse opp for flere hundre tusen. Det kan umulig lønne seg, selv om du nesten får den gratis..

Eneste grunnen til å kjøpe en så sliten leilighet er hvis den ligger et sted du virkelig gjerne kunne tenke deg å bo, og at du på denne måten får råd til å bo i et dyrere strøk enn du vanligvis hadde hatt råd til. Hvis du i tillegg er snekker, broren din er elektriker og kjæresten din er rørlegger, så kan det gå an. Skal du ha fagfolk til å pusse opp, koster en totalrenovering av en leilighet, selv om den er liten, flere hundre tusen, bad, kjøkken etc er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Skygg vekk fra slikt. Fukt i tre-hus (hvis det er det) kan koste uhyggelig masse penger å utbedre, og når du åpenbart kjenner til det, så kan du ikke klage over det etterpå hvis det viser seg at "halve strukturen" må skiftes ut.

Prisavslag pga slike ting er nesten aldri så store at du sparer på å pusse opp en gammel leilighet, med mindre du har erfaring i å gjøre alt slikt selv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uerfaren kjøper!

Hei,

Skygg vekk fra slikt. Fukt i tre-hus (hvis det er det) kan koste uhyggelig masse penger å utbedre, og når du åpenbart kjenner til det, så kan du ikke klage over det etterpå hvis det viser seg at "halve strukturen" må skiftes ut.

Prisavslag pga slike ting er nesten aldri så store at du sparer på å pusse opp en gammel leilighet, med mindre du har erfaring i å gjøre alt slikt selv.

Med vennlig hilsen

Leiligheten er i en betongblokk, så jeg tror ikke fukten kan ha gitt noen skader (???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uerfaren kjøper!

Hvis fine leiligheter i mer attraktive strøk koster 4-500 000, ville jeg ikke kjøpt en leilighet med dårlig beliggenhet som du må pusse opp for flere hundre tusen. Det kan umulig lønne seg, selv om du nesten får den gratis..

Eneste grunnen til å kjøpe en så sliten leilighet er hvis den ligger et sted du virkelig gjerne kunne tenke deg å bo, og at du på denne måten får råd til å bo i et dyrere strøk enn du vanligvis hadde hatt råd til. Hvis du i tillegg er snekker, broren din er elektriker og kjæresten din er rørlegger, så kan det gå an. Skal du ha fagfolk til å pusse opp, koster en totalrenovering av en leilighet, selv om den er liten, flere hundre tusen, bad, kjøkken etc er dyrt.

Har ikke så mye penger, dessverre, tenkte og pusse opp selv, bortsett fra badet, og klare meg med kjøkkenet til jeg får bedre råd. Høres det fortsatt like ille ut? (Kjenner forøvrig snekker og elektriker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye penger, dessverre, tenkte og pusse opp selv, bortsett fra badet, og klare meg med kjøkkenet til jeg får bedre råd. Høres det fortsatt like ille ut? (Kjenner forøvrig snekker og elektriker...)

Fukt sprer seg som bare det i betong. Dette må derfor tørkes med skikkelige varmeapparater i flere uker. Du bør nok kontakte fagfolk, for hvordan du blir kvitt muggsoppen vet jeg ikke. Det er helseskadelig så det er ikke til å spøke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det rådet som mest innstendig ble gitt oss da vi så etter leilighet, var å styre unna leiligheter som hadde fuktskader i gulv.

Det kommer til å koste deg flere hundretusen kroner å rette opp, og lønner seg ikke dersom du ikke har planer om å bo i leiligheten resten av livet.

Styr unna, og finn deg en leilighet som har baderomsgulv uten fukt. Det gjør omtrent ingenting om resten av leiligheten ser jævlig ut, for vanligvis pusser man jo opp (tapetserer, maler) før/imens man flytter inn. Så får man leiligheten akkurat som man vil! Nytt gulvbelegg er heller ikke så dyrt. :-)

(Dersom du *må* by, hadde jeg bydt 50.000, hehe, og håpet på det beste)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...