Gå til innhold

Kryssord igjen


fresja

Anbefalte innlegg

Mangler noen få bokstaver i Noe å bryne seg på.

Kamrene: -mgestuene. Ordet blir så rart, at jeg lurer på om m'en kan være feil.

Polarfarer: Peer-. Mulig siste e'en er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*pass* på det første, Peary (USA) på det andre.

Jeg har det slik:

Kamrene = ammestuene

Tekstikler: jeg har eiste, vet ikke om det er rett, trodde vel det var et dialektord.

Men mineralet får jeg ikke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ammestuene??

men hva har du på en gora,

og testikkel?

På gora fikk jeg crna, fant det ved å søke på gora. Også jeg fikk eiste på testikkel, tror jeg har hatt det i kryssord før. De har ofte litt rare ord, gjerne dialekt.

På mineralet har jeg -ayalitt, om Birdie sin polarfarer er ett. Første bokstav er første bokstav i mynt som ender på en. Noen som vet om noen ovrrsikt over mineraler her på nettet, eller har leksikon hvor alle står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gora fikk jeg crna, fant det ved å søke på gora. Også jeg fikk eiste på testikkel, tror jeg har hatt det i kryssord før. De har ofte litt rare ord, gjerne dialekt.

På mineralet har jeg -ayalitt, om Birdie sin polarfarer er ett. Første bokstav er første bokstav i mynt som ender på en. Noen som vet om noen ovrrsikt over mineraler her på nettet, eller har leksikon hvor alle står?

Mineralet blir FAYALITT, og mynten FEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mineralet blir FAYALITT, og mynten FEN.

Tusen takk! Nå er kryssordet i boks. Må vel snart være min tur til å vinne nå........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...