Gå til innhold

Dyrt å pusse opp bad?


Gjest Uerfaren oppusser!

Anbefalte innlegg

Gjest Uerfaren oppusser!

Hei (alle rørleggere, hobbyrørleggere og rørleggerkunder!)

Hvor mye koster det og skifte ut en håpløst umoderne varmtvannsbereder med påmontert dusj. Jeg vil isteden ha en "normal" varmtvannsbereder og dusj i dusjkabinett.

Hvor mye koster det og legge membran på baderomsgulv og belegg oppå? Kan jeg gjøre dette selv, eller trenger jeg en profesjonell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snipp Snapp Snute

Vi pusset opp badet vårt,la fliser på gulv og vegger,byttet sluk, ny vask og skap undre vasken, satt opp ny dusj(ikke kabinett) vi byttet heller ikke tank for det hadde vi alerede gjort. Vi betalte 60.000 kr for et ganske så lite bad.Vi leide rørlegger og flislegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Varmtvannbereder ligger på rundt 3.500 + montering for 200 liter.

I tillegg må du nok regne noen tusen på røropplegg etc. til dusjen.

Hvis du skal legge belegg, trenger du ikke membran under - fordi belegget regnes som membran. Denne må legges av fagpersonale - og kommer på rundt 450-500 pr.kvm.

Membran koster rundt 400 pr. kvm + at du må evt. legge flisene på toppen og varmekabler???

Jeg ville satt bort alt våtromsarbeid, med unntak av maling og kanskje nye plater el. på veggene. Dette på grunn av forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Varmtvannbereder ligger på rundt 3.500 + montering for 200 liter.

I tillegg må du nok regne noen tusen på røropplegg etc. til dusjen.

Hvis du skal legge belegg, trenger du ikke membran under - fordi belegget regnes som membran. Denne må legges av fagpersonale - og kommer på rundt 450-500 pr.kvm.

Membran koster rundt 400 pr. kvm + at du må evt. legge flisene på toppen og varmekabler???

Jeg ville satt bort alt våtromsarbeid, med unntak av maling og kanskje nye plater el. på veggene. Dette på grunn av forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Varmtvannbereder ligger på rundt 3.500 + montering for 200 liter.

I tillegg må du nok regne noen tusen på røropplegg etc. til dusjen.

Hvis du skal legge belegg, trenger du ikke membran under - fordi belegget regnes som membran. Denne må legges av fagpersonale - og kommer på rundt 450-500 pr.kvm.

Membran koster rundt 400 pr. kvm + at du må evt. legge flisene på toppen og varmekabler???

Jeg ville satt bort alt våtromsarbeid, med unntak av maling og kanskje nye plater el. på veggene. Dette på grunn av forsikringen.

Jeg tror du tar feil når det gjelder belegg på baderom. Jeg har ganske nylig spurt et flisefirma om akkurat dette, og de svarte at belegg IKKE regnes som godt nok uten membran. Er det lagt fliser direkte oppå belegg vil man også få problemer med forsikringen, siden den ikke er godkjent som membran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du tar feil når det gjelder belegg på baderom. Jeg har ganske nylig spurt et flisefirma om akkurat dette, og de svarte at belegg IKKE regnes som godt nok uten membran. Er det lagt fliser direkte oppå belegg vil man også få problemer med forsikringen, siden den ikke er godkjent som membran.

Det er mulig det er feil - men det var det de opplyste på byggevarehuset...

Nå er det snakk om helsveiset belegg lagt av proff'er, da... Det glemte jeg kanskje å presisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...