Gå til innhold

Fylle olje på bilen!


Gjest Jente19år

Anbefalte innlegg

Gjest Jente19år

Nå har jeg greid å fylle FOR MYE olje på den gamle bilen min. Den viser litt over F-merke. Er dette like skadelig for bilen som for lite olje? Må jeg prøve å få tømt ut litt av oljen? I såfall hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg kjenner en som fylte motoren opp med olje, på samme måte som man fyller bensin på tanken!

Hvis det bare er noen millimeter over, så er det ikke skadelig.

Hvis det er mer enn ca 1 cm over (varierer jo fra motor til motor) så bør du kanskje vurdere å tømme litt ut.

Hvis du har skiftet filter, så skal jo dette fylles opp, slik at oljenivået faller litt.

Dog må du huske at det tar tid før oljen renner ned, slik at du må vente litt før du måler (hvis du akkurat har hatt motoren i gang).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir

Det kommer litt ann på kor mye "litt over" F merket er da, er det en centimeter over eller tre centimeter eller ?

Når du starter og stopper bilen igjen så vil målet forandre seg (vent ett par miniutt før måling), og oljen har seget ned i bunna panna osv.

Det der er sikkert ikkje noe krise for bilen din, du kan sikkert kjøre trygt og godt !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...