Gå til innhold

Uføretrygd


Gjest Kai Henning

Anbefalte innlegg

Gjest Kai Henning

Hei. Jeg har følg spørsmål.

Jeg er 37 år gammel, gift, og 3 barn, nr 4 på vei. Jeg har nettåpp avsluttet en traumatisk og vanskelig rettssak mot barnevernet i Fr,stad kommune.( Les Allers 6 mai 02)Jeg ble gjennom hele min barndom fra 5 års aldersen sexuelt missbrukt, slått, misshandlet, mobbet, alt dette daglig. Dette har gitt meg store problemer i mitt vokne liv, som ustabile arb.forhold, alkohol, piller, stoff, osv. Jeg har sluttet med alt dette, og er fri fra alkohol, røyk, hasj, lim, osv. Dette sluttet jeg med for noen år siden og føler ingen trang til noe av det. Det eneste jeg nå har er Sobril 25 mg 2 pr dag. De hjelper meg. I tillegg til dette ble jeg stygt rammet i en arbeidsulykke i 1997, hvor jeg fikk 10 kg hermetikk i hodet fra 4 m høyde. Jeg plages i dag med store hodesmerter, skuldre, armer. Jeg klarer kanskje 1/2 dag på skolen. Jeg utdanner meg innen it, men har store konsentrasjonsvansker. En nevrolog har satt invaliditetsgrad til 9 % i nakken. I barnevernssaken ble det i byretten av Psykolog sandstrøm satt en invaliditetsgrad til 20 - 25 % psykisk. I tillegg til dette ble det sent på 80-taller påvist hofteleddsluksation. Jeg føler meg så forbanna utbrent, så sliten, så nede, selvom jeg vant saken og 500000 kr. Penger hva er det. Føler liver er ødelagt. Mitt spørsmål er. Tror du det tar lang tid med en søknad om uføretrygd, og må jeg gjennom et nytt ventehelvete. Har jeg grunner nok for en uføretrygd. Dette er mitt spørsmål til deg, og jeg håper på et svar. Legen min er innstilt på å søke uføretrygd for meg, ut i fra mitt liv og min helse i dag.

Venter spent på svar.

Med hilsen

Kai Henning Jakobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WOW ! Skal si du har fått gjennomgå i livet !!! Har ikke så mye å si jeg ,men vil ønske deg Lykke til med livet og fremtiden. (Da jeg søkte om uf.trygd tok det ca 3 mnd før det var klart.)

*Styrkeklem - hvis du vil ha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Jeg kan ikke vurdere her om du har rett til uførepensjon, og saksbehandlingstiden varoerer fra kommune til kommune og fra sak til sak. Det meste av saksbehandlingstiden går med til innhenting av opplysninger, så til mer opplysninger du skaffer til veie selv til kortere behandlingstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...