Gå til innhold

Til Solveig Vennesland


gillette

Anbefalte innlegg

Idag kom samboeren og sa at han skulle flytte, vi har hatt det dårlig i 3 år, men prøvd å få ting til å fungere, men det går ikke lenger...

Han ønsket at vi skulle ha delt omsorg for barna,(en på 3 og en på 8) og her kommer det store men'et.

Da skal vi jo dele på alt, regninger til barnehaveplass, sfo osv. Vi vil da få 1 1/2 barnetrygd hver og skatteklasse 2 annenhvert år. Når jeg regner på dette kommer jeg ikke til å klare meg økonomisk selv om regningene blir halvert da mesteparten av inntektene er det han som står for. Hva bør vi gjøre? Vi vil jo selvfølgelig barnas beste, men må jo kunne klare oss begge økonomisk også... Må han betale bidrag hvis vi velger en mere utvida samværsform enn vanlig hver 2 dre helg osv???

Han er selvstendignæringsdrivende, hvordan er det med skatteklasse 2 da?

Håper du kan gi oss en pekepinn, har tatt kontakt med familivernkontoret her i kommunen men de var på seminar og det var ca 3 ukers ventetid der......Vi er iallefall venner så kommunikasjonen er det ikke noe problem med.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Jeg forstår at dere er et foreldrepar som snakker greit om de uløste spørsmålene rundt unger og samvær. Når det gjelder delt omsorg som kan være aktuelt for dere, er det helt sentralt at dere har en god kommunikasjon og at dere bor i nærheten av hverandre, med en skole/barnehage for barna.

Dere kan også velge en utvidet samværsform, som du nevner, som ligger helt opp mot delt omsorg. Barna er da hos sin far f.eks. fra torsd. til mand 2.hver uke og i tillegg et par dager i den andre uka. Dere står fritt til å velge det som passer dere og ungene best. For at du skal få fullt bidrag kan barna være hos sin far ca. 40% av tiden. Bruk Internett og finn frem til nøyaktige regler utsendt av bidragsfogden på trygdekontoret. Eller ring og få brosjyre og opplysninger over tlf.direkte fra trygdekont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...