Gå til innhold

Skrekkeksempel på mobbing


Babooba

Anbefalte innlegg

Fy søren for en grusom historie. Se på bildet av den lille søte gutten på 3 år som ble mobba gjennom hele skolegangen. Han er jo på samme alder som mange av oss her inne.

Får inderlig håpe vi har kommet lenger i dag og at våre barn forhåpentligvis vil ha voksne rundt seg som tar affære...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3890394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Slike lærere skulle hatt sparken og blitt strafferetslig forfulgt spør du meg.

I det hele tatt bør det bli mye mer strengere å følge opp lærere på det de gjør og ikke gjør og helst det siste.

Hvilke kvalitetssikring foretas. Er det kun elevens feil dersom de ikke lærer å løese??? NEI.

Her må det reageres dersom en lærer ser at noen blir mobbet eller ikke klarer å følge med i undervisningen. Men det er jo så mye lettere å sitte passivt.

Hva lærer de på lærerhøgskolen - kanskje mobbing bør bli et fag i likhet men håndtering av litt mer krevende elever....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knappologen

Enig i at det var en fæl historie. Men det finnes nok mange flere slike desverre.

Mobbing skjer også blandt studenter. En slektning av meg fortalte denne historien (uten å si hvilket år den er fra):

Ferske studenter på NTNU må gjennom en slags opptaksprøve for å få bli med i studentforeninger. Så fant de en fersking som var plaget av sterk høydeskrekk. Det ville de utnytte i opptaksprøven.

De tok ham med opp på taket til et av studenthjemmene med mange etasjer ned. Midt oppe på det flate taket var det et mindre området som var 1 meter høyere enn resten av taket. Dit gikk de.

En lang tykk planke lå derfra og med andre enden helt utenfor fasaden. Så fikk han et bind for øynene og ble snurret rundt. Det han ikke så, var at de flyttet planken slik at den andre enden nå var godt innenfor taket, men utenfor den 1 meter store forhøyningen.

Så fikk de ham til å gå utover planken. Det ble for mye for ham. Han falt en 1 meter ned på taket og besvimte.

Da plukket de ham opp, bar ham ned alle etasjene og la ham i blomsterbedet foran fasaden. Da han voknet opp etter en stund fikk han sitt livs store sjokk !

Faktisk var sjokket så stort at han ble i sterk ubalanse og klarte aldri mer å studere. Stakkars kryp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil være anonym

Dessverre ikke den eneste heller.Selv ble jeg sparket både gul å blå mens lærerne gikk rett forbi meg med nesa i været.

Husker veldig godt om en voldsoffer som sto frem og holdte foredrag rundt omkring i landet hvor jeg er oppvokst i.Han fortalte grusomme historier om om hvordan elever helt ned i barneskolalder brukte grusomme mobbemetoder.Et eksempel som kjeg syntes var av det verste sort.

En elev ble sparket og slått hver dag på vei til og fra skolen.Eleven ble så vant til slag og spark at han til slutt ikke viste noe reaksjon.Dette ble mobberne så skuffet over,at de spikret fast spiker på plankene,som de skulle slå eleven med.Eleven ble truet til taushet.En dag oppdaget faren til gutten at det luktet så fælt av ham.Faren skjønte ikke hvorfor fgutten ikke ville bade seg.Det viste seg at eleven hadde dype naglemerker over benene.Mange steder flere centimeter dype og brede sår.

Skadene var så omfattende at det endte med akutt innleggelse på intensiv avdeling.Det tok måneder,for å få bukt med infeksjonene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil være anonym

Enig i at det var en fæl historie. Men det finnes nok mange flere slike desverre.

Mobbing skjer også blandt studenter. En slektning av meg fortalte denne historien (uten å si hvilket år den er fra):

Ferske studenter på NTNU må gjennom en slags opptaksprøve for å få bli med i studentforeninger. Så fant de en fersking som var plaget av sterk høydeskrekk. Det ville de utnytte i opptaksprøven.

De tok ham med opp på taket til et av studenthjemmene med mange etasjer ned. Midt oppe på det flate taket var det et mindre området som var 1 meter høyere enn resten av taket. Dit gikk de.

En lang tykk planke lå derfra og med andre enden helt utenfor fasaden. Så fikk han et bind for øynene og ble snurret rundt. Det han ikke så, var at de flyttet planken slik at den andre enden nå var godt innenfor taket, men utenfor den 1 meter store forhøyningen.

Så fikk de ham til å gå utover planken. Det ble for mye for ham. Han falt en 1 meter ned på taket og besvimte.

Da plukket de ham opp, bar ham ned alle etasjene og la ham i blomsterbedet foran fasaden. Da han voknet opp etter en stund fikk han sitt livs store sjokk !

Faktisk var sjokket så stort at han ble i sterk ubalanse og klarte aldri mer å studere. Stakkars kryp.

Kaller du stakkaren for en kryp?Da er det jo ikke bedre enn mobberne selv,som jo er de eg. krypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knappologen

Kaller du stakkaren for en kryp?Da er det jo ikke bedre enn mobberne selv,som jo er de eg. krypene.

Eh, "kryp"..... det var ikke vondt ment, selvfølgelig. Burde heller stått "fyr" eller "kar". Synes _inderlig_ synd på ham. For dette var et overgrep som antagelig ødelegger resten av livet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...