Gå til innhold

Hva skriver man i vennemailer?


Gjest skriveglad men hjelpesløs

Anbefalte innlegg

Gjest skriveglad men hjelpesløs

Jeg prøver stadig å få meg venner å maile med, ettersom jeg liker godt å skrive.

Det begynner alltid så bra. Mailene går mellom oss med jevne mellomrom, men ettersom tiden går blir det helt slutt? Jeg lurer på om jeg kanskje gjør noe galt. Dere som har mailevenner, hva skriver dere om?

Jeg prøver hele tiden å ikke sette fokus bare på meg og mitt, og jeg synes jeg er flink til å ta del i det som mine mailevenner skriver. Men nå lurer jeg på om andre heller skriver om verdensproblemer, og "løser" disse seg i mellom? Det blir kanskje kjedelig i lengden å bare skrive om det som skjer i familiene og på stedene der vi bor? (Jeg synes ikke det, men de fleste andre synes kanskje det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillelurven

Vi skriver om unger, og det som opptar oss. Små ting som skjer, og store. Ærighet er viktig. Utveksler du bilder? Det kan ha litt å si. Også er vi på sms. Jeg har truffet noen gjennom dol, og vi skravler med jevne mellomrom. Om det er mulig, kan det jo også være kos å treffes?

Man ønsker vel etterhvert å utvikkle dette? iallefall om kontakten er god?

Om du kvier deg, kan det være en årsak til at det sklir ut? Vet ikke, mange ganger blir det slik. Også med venner man har truffet, og levd tett innpå.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein skriv vel om det som opptar seg. Eg reknar med at det er fleire ting enn kun familien som du har interesser for. Smått og stort går an å skrive om, men det er klart at om det blir veldig einsidig, så kan jo folk gå lei, men det kan kanskje tenkast at du ikkje har brukt heile registeret av det du *eigentleg* tenker på og interesserer deg for enda?

Eg har ikkje så mange mailvenner lenger, dessverre, men det blir jo veldig mykje prat om familien og da spesielt gutten min på 2år. Men det *er* jo andre ting eg interesserer meg for. Filmar eg har sett, böker eg har lest, andre interesser som til dömes brodering... Det går an å prate litt politikk også, om ein står på same side eller er vilt usamde ;-) Der er det mest måten ein gjer det på som er avgjerande, trur eg.

Eg veit ikkje, skriveglad, eg er kanskje ikkje den beste til å svare ettersom eg ikkje har eit fungerande mailvennforhold no, men det er no slik eg tenker om det, og hadde ikkje hatt noko problem med å ha ein mailvenn som skreiv på ein slik måte i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare er livets gang. Det kan som noen sier her godt skje i det virkelige liv også, og enda enklere med noen man ikke har møtt. Men det er leit når man ikke har valgt det sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...