Gå til innhold

Hvordan få maskinen ti å oppdatere websider raskere?


Mamta

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg f.eks. på doktor online, når jeg trykker på "alle nye innlegg" så kommer ikke alltid de sist skrevne innleggene med før et minutt eller så etterat de er skrevet. Er det noen måte jeg kan få maskinen til å oppdatere mer nøyaktig? Kan jo nevne at klokken på maskinen min går fortere enn klokken på dol, hvis det har betydning. På forhånd takk for hjelp.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ut fra at du bruker Internet Explorer, siden du ikke spesifiserer program. http://synth.no/~eira/dolfaq/

Jeg har krysset av på "every visit to the page", men har likevel samme problem som Mamta (på jobb, hjemmer er det OK). Når jeg åpner DOL, får jeg frem siden jeg la i favoritter for år og dag siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har krysset av på "every visit to the page", men har likevel samme problem som Mamta (på jobb, hjemmer er det OK). Når jeg åpner DOL, får jeg frem siden jeg la i favoritter for år og dag siden.

Er du oppkoblet gjennom en server på jobben, og ikke direkte på nett? I så fall er det sannsynlig at jobben din har en proxy installert som lagrer websider en periode for at surfing skal gå kjappere og bruke mindre båndbredde. Ulempen med slike proxyer er at sider som oppdateres svært ofte kan bli "hengende igjen" en stund i eldre versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metronom

Jeg har krysset av på "every visit to the page", men har likevel samme problem som Mamta (på jobb, hjemmer er det OK). Når jeg åpner DOL, får jeg frem siden jeg la i favoritter for år og dag siden.

Nå har ikke jeg lest igjennom alle svarene her. Men en ting du kan gjøre er å redusere diskplassen for midlertidig lagring.

Gå på tools (verktøy) -> options (internettinnstillinger) -> temporary internet files (midlertidige internettfiler) -> settings (innstillinger?).

Nederst på settings-siden kan du bestemme størrelsen som skal brukes til lagrede sider. Denne er som regel satt til et for høyt tall, du kan med fordel sette den til 20, selv har jeg den på 10 MB. Da vil den ikke bruke så lang tid på å lete igjennom lagrede sider for om mulig å finne en tidligere versjon, hver gang du besøker en side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du oppkoblet gjennom en server på jobben, og ikke direkte på nett? I så fall er det sannsynlig at jobben din har en proxy installert som lagrer websider en periode for at surfing skal gå kjappere og bruke mindre båndbredde. Ulempen med slike proxyer er at sider som oppdateres svært ofte kan bli "hengende igjen" en stund i eldre versjon.

På jobben har vi et nettverk med flere hundre brukere, så vi har vel en felles internetoppkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg lest igjennom alle svarene her. Men en ting du kan gjøre er å redusere diskplassen for midlertidig lagring.

Gå på tools (verktøy) -> options (internettinnstillinger) -> temporary internet files (midlertidige internettfiler) -> settings (innstillinger?).

Nederst på settings-siden kan du bestemme størrelsen som skal brukes til lagrede sider. Denne er som regel satt til et for høyt tall, du kan med fordel sette den til 20, selv har jeg den på 10 MB. Da vil den ikke bruke så lang tid på å lete igjennom lagrede sider for om mulig å finne en tidligere versjon, hver gang du besøker en side.

Innstillingen var på 61 på min Hjemme-PC; jeg satte den på 20. Får endre innstillingen på jobb på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben har vi et nettverk med flere hundre brukere, så vi har vel en felles internetoppkobling.

Da er nok dette en svært sannsynlig grunn til at det tar lenger tid på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...