Gå til innhold

Hvor går ferien i år?


gustis

Anbefalte innlegg

Hvor går så ferien i år?

Etter å ha vært 4 år på rad i syden, tenkte vi å prøve noe annet denne ferien.

Vi har 3 barn på 14, 11 og 7 år. Minstemann er ikke særlig glad i å kjøre bil, han blir også ofte dårlig når vi flyr.

Noen som kan anbefale steder som er barnevennlige samtidig som de har utfordringer til de litt større barna?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillelurven

Vi drar til Malaga, og etterpå blir det famileferie med Tusenfryd i sikte. Men vi bor nordpå da..Så Tusenfryd er ikke innen rekevidde utenom på ferieturer.

Hva med Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark er ferielandet over alle ferieland når du har barn! Vi skal dit for tredje gang i år, etter to ferier hjemme i Norge, og vi gleder oss alle sammen. I Danmark er avstandene små, det er mye å se og finne på, det er billig og god mat og fine feriehus med god standard til priser som er mye lavere enn hva du må betale for et tilsvarende boalternativ i Norge.

I år skal vi til Marielyst på Falster. Jeg har jo ikke vært der før, men det _ser_ i alle fall veldig OK ut. Vi har tidligere vært både på Jylland og Sjælland, og jeg likte i grunnen sistnevnte best. Vi bodde da i nærheten av Helsingør. Jeg har ikke særlig sans for de lange båtturene, så vi skal kjøre gjennom Sverige og over den nye broen til Danmark. Tidligere har vi tatt båten fra Helsingborg til Helsingør og det var veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark er ferielandet over alle ferieland når du har barn! Vi skal dit for tredje gang i år, etter to ferier hjemme i Norge, og vi gleder oss alle sammen. I Danmark er avstandene små, det er mye å se og finne på, det er billig og god mat og fine feriehus med god standard til priser som er mye lavere enn hva du må betale for et tilsvarende boalternativ i Norge.

I år skal vi til Marielyst på Falster. Jeg har jo ikke vært der før, men det _ser_ i alle fall veldig OK ut. Vi har tidligere vært både på Jylland og Sjælland, og jeg likte i grunnen sistnevnte best. Vi bodde da i nærheten av Helsingør. Jeg har ikke særlig sans for de lange båtturene, så vi skal kjøre gjennom Sverige og over den nye broen til Danmark. Tidligere har vi tatt båten fra Helsingborg til Helsingør og det var veldig greit.

Åh, der er det fiiiint.. Var der en sommer når jeg var .. hum.. 12 tror jeg. Hadde DEN ferie-forelskelsen der.. Så ser du en skjønn gutt på ca 25 som heter casper, så hils han fra meg.. hehe :o)

Har iallefall bare gode minner derifra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal først til USA alene :o)

men senere til sommeren så skal vi til Bork havn i Danmark, leid et kjempe hus med lekeplass i hagen :o) Bork Havn ligger rett ved stranden, og ikke så langt fra legoland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, der er det fiiiint.. Var der en sommer når jeg var .. hum.. 12 tror jeg. Hadde DEN ferie-forelskelsen der.. Så ser du en skjønn gutt på ca 25 som heter casper, så hils han fra meg.. hehe :o)

Har iallefall bare gode minner derifra :o)

Jeg skal holde utkikk etter Casper! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...