Gjest Mags Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Jeg har en datter på snart tre år som for første gang fikk influensa i påsken. Siden den tid har hun hostet mye og til tider stygt. Hosten er til tider tørr og hard, og andre ganger er den mer surklete. Hun hoster mye enkelte dager, kanskje særlig når hun er mye ute, men mer om natten. Jeg gikk til legen denne uken, og det var da ingen lyd på lungene, selv etter at hun hadde hoppet litt på gulvet. Nå skal vi avvente situasjonen noen uker før vi eventuelt skal begynne med medisinering. Nå lurer jeg på hvor vanlig det er å utvikle astma når barnet er nærmere tre og når barnet tidligere har vært friskt på alle måter. Hun har ingen kjente allergier, hun har vært lite plaget med eksem, hun har hatt lite rennende nese hittil i livet (men konstant nå siden påske), ingen hoste tidligere osv. Lillebror på åtte måneder, derimot, har nå gått på Flutide siden påsken pga "barneastma". Jeg håper ikke jeg får to astmabarn på rappen.... Hva er vanlig...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51667-hosteastma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Nattlig hoste, tørr og hard, noen ganger surklete, bror som har astma - det ligger litt i dagen at dette kan være det samme, men sikkert er det selvsagt ikke. Det er nok lurt å avvente dette, som dere har blitt enig med legen om. Det er ikke alltid lett å stille en slik diagnose, særlig ikke på små barn. Astma kan oppstå når som helst, egentlig. Jeg vil foreslå at du ringer til Voksentoppen i Oslo og ber om å få snakke med en av sykepleierne der. Disse er spesialister på barn og barneastma, så her vil du sikkert få svar på dine spørsmål. Det er såpass viktig for deg å få gode svar at jeg altså helst vil at du snakker med noen som kan mye mer om barneastma enn meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51667-hosteastma/#findComment-208203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.