Gå til innhold

sopp i endetarmen hos menn

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg er en mann på 38 som lurer på om menn kan få sopp i/rundt endetarmen.Jeg klør mye og det ser ut som små "nupper" Har prøvd Acos anal,men det hjelper ikke.Har du noe forslag til hva jeg kan prøve for å bli kvitt dette???

Takk for hjelpen og ellers en nyttig side.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5167-sopp-i-endetarmen-hos-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan sikkert få sopp der (også) ! Det kan sikkert ikke skade å forsøke å smøre med Canesten 3 ganger daglig i noen dager, så der du om det var sopp!

Hvis det er sopp burde du merke bedring etter et par dager.

Ellers er nok kløe rundt endetarmsåpningen et ganske vanlig fenomen som også har et latinsk navn: "Pruritus ani". Hvis sopp-teorien ikke virker bør du forsøke å bytte toalettpapir, dusje rompa etter hvert toalettbesøk i en periode eller tørke forsiktig (ikke gni) med en fuktig klut i stedet for å bruke toalettpapir.

Ikke klø, da blir det verre !

Gå til legen hvis det ikke gir seg etter noen dager.

Jeg er personlig kjent med at det går an å få sopp i endetarmen....La meg fortelle;

En gang skulle jeg på en liten skogtur. Det var en vakker og etter årstiden, en meget varm høstdag. Jeg tok av meg det ene tekstilet etter det andre og vips,.... der stod jeg plutselig med hele rumpa bar. Litt forundret over min egen løssluppenhet, satte jeg meg ned for å tenke gjennom saken da jeg plutselig syntes det var noe som presset seg inn i analen. Det var en matblekksopp!

Etter denne usedvanlige episoden har jeg gang på gang oppsøkt dette rare, men nu akk så kjærkomne, innslaget på alle mine soppturer. En kantarell i går, en brunskrubb i dag. Hvem vet,...kanskje jeg tør våge meg på en fluesopp eller fleinsopp en dag.....

Jeg er personlig kjent med at det går an å få sopp i endetarmen....La meg fortelle;

En gang skulle jeg på en liten skogtur. Det var en vakker og etter årstiden, en meget varm høstdag. Jeg tok av meg det ene tekstilet etter det andre og vips,.... der stod jeg plutselig med hele rumpa bar. Litt forundret over min egen løssluppenhet, satte jeg meg ned for å tenke gjennom saken da jeg plutselig syntes det var noe som presset seg inn i analen. Det var en matblekksopp!

Etter denne usedvanlige episoden har jeg gang på gang oppsøkt dette rare, men nu akk så kjærkomne, innslaget på alle mine soppturer. En kantarell i går, en brunskrubb i dag. Hvem vet,...kanskje jeg tør våge meg på en fluesopp eller fleinsopp en dag.....

Du trodde du var morsom nå???

Gjest Lege Nina Lindstad

Til mann 38 vedr. endetarmskløe.

Endetarmskløe kan skyldes eksem-reaksjoner etter en periode med uvant mat eller diare. da kan det hjelpe med zink-salve og litt mild eksemkrem noen dager. Sopp kan også gi kløe i endetarm, da ser man ofte et hvitlig nbelegg. Sopp kan fjærnes med soppdrepende krem i 2-3 uker. Kjønnsvorter kan gi små nupper, vanligvis klør ikke disse, om du ikke har noe av det andre samtidig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmennmedisin og idrettslege.

Annonse

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Rosanna. Fleinsopp i endetarmen er strengt forbudt!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist allmennmedisin og idrettslege.

Hva med røyksopp?

• 3 måneder senere...

hmm ett saklig innlegg i utgangspunktet på forum for allmennmedisin. Så kommer Rosanna med sine sleivspark*ler* Må jo innrømmet at hun er morsom. Men analyserte hun innlegget før hun trykte send da? Kanskje noen følte seg truffet av det hun skrev?Kanskje noen ble såret? Eller kanskje det var på sin plass at hun skrev innlegget her? Jaja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...