Gå til innhold

Varer forelskelsen i mange år?


Gjest kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest kjæresten

Jeg er 28 år, og vi har vært kjærester i straks 3 år. For en stund siden fikk jeg spørsmål fra ei venninne om jeg fortsatt er forelsket i ham - det fikk meg til å tenke...

Jeg er ikke forelsket i ham. Ikke sånn som i starten, da jeg ikke klarte å spise før vi skulle treffes, skiftet klær fire ganger først, og det kilte i magen bare jeg tenkte på ham osv... Men jeg er utrolig glad i ham. Han er den første jeg har sagt "jeg elsker deg" til, og virkelig ment det... Jeg blir mer "varm" innvendig når jeg tenker på ham, det kribler ikke lenger...

Men så lurer jeg på: er dette "feil"? Beholder dere andre forelskelsen i årevis? Vi har delvis snakket om dette, og han også sier at han heller ikke er forelsket i meg på den måten lenger. Men han viser tydelig med både ord og handling at han virkelig elsker meg.

Vi bor ikke sammen. Vi gjorde det, men pga ytre ting holdt forholdet på å ryke, så vi flyttet fra hverandre for å redde forholdet. Siden da har vi bare fått det bedre og bedre (1,5 år siden han flyttet), og snart flytter vi sammen igjen. Men burde vi ha vært mer forelsket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest treck

Den pasjonerte, stormende forelskelsen varer sjelden mer en et par år. Men det forhindrer ikke at et par også kan ha det bra etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du vært så vanvittig forelsket som i begynnelsen hele tiden så ville det nok vært fryktelig slitsomt! :o)

Gubben og jeg har vært sammen i 18 år (!) til høsten og den stormende forelskelsen har lagt seg forlengst. Alikevel er vi inderlig glade i hverandre, elsker hverandre høyt og har stor respekt for hverandre. Følelser som er mye dypere og inderligere enn den første, stormende forelskelsen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hele tiden iallefall. Har vært sammen med han i snart 4 år, og vi er selvfølgelig ikke nyforelska og flørtende hele tida. Men innimellom, hvis vi har det skikkelig koselig en kveld eller helg eller har en fin tur sammen, så er det akkurat som jeg blir helt nyforelska igjen med sommerfugler i magen og alt det der.

Men at forelskelsen går over i å elske er vel helt naturlig og bra. Hadde forelskelsen gått over i ingenting hadde det nok ikke vært like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om "mange" år, men etter 3 år er jeg fremdeles forelsket i samboeren min, og nye og dypere følelser har vokst fram i tillegg. Det er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jfr. Discovery varer den første, berusende forelskelsen i gjennomsnitt i 36 mndr - akkurat nok for de fleste til å etablere forholdet og produsere det første barnet.

Senere overtar andre følelser som skal bidra til å styrke samholdet.

Husker ikke helt nøyaktig gangen i det nå (programmet gikk i fjor en gang), men dette kan visst forklares ganske logisk sett fra et reproduksjonsmessig ståsted. Som "vanlig" menneske er det jo unektelig mer fristende å skyve slikt til side og bare la seg rive med..!

Når det gjelder deres situasjon så er det jo litt spesielt med dette at dere har bodd sammen for så å flytte fra hverandre. Vet ikke om den "vitenskapelige" modellen kan brukes på dere. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...