k-online Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Jeg er en mann på 25 år som har problemer med allergi hele året og som følgelig er mye plaget med forkjølelse. Videre fører dette til at jeg - og selvfølgelig min samboer er plaget med at jeg snorker noe enormt på morgenkvisten, fra 04- og utover. Det blir et slikt volum på det at min samboer ikke får sove og at jeg må legge meg på sofaen - ikke noe særlig det. Dette begynte i august måned 2001 og i det var da jeg omtrent gikk kronisk forkjølet i 5 måneder - prøvde å doble allergimedisner en periode, uten hell, og har til og med gått til akupunktur- det hjalp en del, men grunnet avstand fra akupunktør så ble ikke dette fulgt bedre opp. For en måneds tid siden kom jeg over noen spanske oljer med ulike dufter og de hjelper faktisk noe - Aromas Espana. Jeg er alergisk mot katt, støv, bjørk, gress, burot så jeg er veldig plaget med dette. I tillegg så har jeg en mild stress astma. Av medisiner bruker jeg zyrtec daglig, brycanyl turbohaler ved behov - max en gan i måneden og livostin øyendråper. Men kan dette ha noe med snorkingen min å gjøre eller er det noe annet?. Mandlene mine ble fjernet når jeg var liten. Har aldri hatt problemer tidligere før altså august 2002. Hva kan jeg gjøre, dvs hva kan gjøres med dette og på hvor kortid kan dette kureres - jeg reiser til utlandet 17 juni for et år og det hadde vært greit å fått ordnet opp i dette.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51724-konstant-forkj%C3%B8let-snorkulf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Kjære k-online Årsaken til snorking ligger gjerne i nesen - ev. svelget. Det lureste du kan gjøre er å få en henvisning til øre-nese-hals lege for en grundig undersøkelse av nese-svelg-området. Av og til må det en liten operasjon til - av og til kan man greie seg med andre metoder for å åpne nesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51724-konstant-forkj%C3%B8let-snorkulf/#findComment-206420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.