Gjest Limpinnen Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg har et par ganger i året en karakteristisk luftveisinfeksjon som gjør at jeg får hovne mandler, blir veldig tett i bryst og svelg. Om morgenen når jeg våkner er jeg svært tett og hes, og jeg klarer som regel å hoste opp mindre delikat, brungrønt hardt (seigt) slim, klumper fra halsen. Har også veldig vond smak i munnen, og konstant følelse av å ha klump i halsen. Hosten er stort sett tørr, og pipende. Er dette bronkitt, halsbetennelse eller hva? Tror du dette er en bakteriell infeksjon? Eller kan virus også produsere slik seigt grønt slim? Skal jeg holde meg unna sykehuset (arbeider med bl.a. immunsupprimerte barn) når jeg er slik? Jeg har hatt lungebetennelse to ganger, og bronkitt flere ganger. Har hatt et astmaanfall i forbindelse med pollen. Røyker kun til fest. Håper på snarlig svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51726-gulgr%C3%B8nne-udelikate-klumper-fra-halsen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Kjære Limpinen, Din beskrivelse høres som en bakteriell infeksjon. Jeg tror ikke at virus lager slike klumper, selv om en bakteriell infeksjon kan være en direkte følge av primær virusinfeksjon. Den greieste måten å få dette klarlagt er å ta en halsprøve til bakteriologisk undersøkelse. Dette kan gi grunnlag for eventuelt antibiotikabehandling. Jeg synes det kan være god grunn til å vurdere om ikke du burde holde deg hjemme under slike episoder, siden du jobber med immunosupprimerte barn. Det er ikke så godt å vite hva slags bakterier det er, men kan godt hende at de er ikke ufarlige for dine pasienter. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51726-gulgr%C3%B8nne-udelikate-klumper-fra-halsen/#findComment-205282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.