Gå til innhold

Nabokjerringa...


Gjest sevenup

Anbefalte innlegg

Gjest sevenup

Nå har vi vært i utlandet i 6 mnd (leid ut huset), så har faen meg nabokjerringa klipt ned en masse busker & "trimmet" trærne i hagen VÅR !

URK ! Og jeg som har sagt fra før at jeg ikke vil hun skal gjøre det !

Hva skal jeg gjøre med henne da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morsk

*Hva skal jeg gjøre med henne da ?*

Hvis buskene betyr mer enn å ha et brukbart naboforhold, så gå å kjeft henne ut etter noter.

Hvis ikke, så glem hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mulighet er å anmelde henne eller å ta en skikkelig prat og si ting i klartekst og be henne forklare seg.

Makan til kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, vel det er ikke lov. Så du kan jo gå den veien om du gidder og synes det er bryet vært for noen grønne topper.

Men regner med at det ikke er toppene som ergrer deg mest....men hva hun bare tillatte seg å gjøre bak din rygg.

Jeg skal passe godt på å ikke få for nerme naboer neste gang jeg flytter, det er helt sikkert ;o)

Lykke til med naboskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå og klippe ned hennes hage??

Selvsagt ikke for flott...

Så sier du bare at det var takk for hennes hjelp!!

Så skal du se at det ikke gjentar seg.

*rister på hodet av slike naboer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har vi det også - en får bare se på det som at hun gjør det for å være hyggelig, men det holder hardt, - jeg danser krigsdans inne på kjøkkenet HVER gang, mens gubben erter meg med at jeg sikkert ikke hadde gjort det om ikke hun hadde gjort det (og det er en snev av sannhet i det og derfor danser jeg et par runder ekstra)

:-)Det går jo på stoltheta løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pricilla

Jeg hadde gjort som vin sier.. Klipt hennes busker, blomster og annet faenskap når hun er bortreist og si "takk for sist" og at du bare ville hjelpe henne som hun hjelper dere.. : )

Da får dere sikkert ikke mere hjelp av den kjerringa! At det går an å legge seg oppi andres saker på den måten.. også busker da! *herregud*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

*Hva skal jeg gjøre med henne da ?*

Hvis buskene betyr mer enn å ha et brukbart naboforhold, så gå å kjeft henne ut etter noter.

Hvis ikke, så glem hele greia.

Er nok mer som flisa som danser krigsdans på kjøkkenet mens mannen min ler .-)

Men jeg HAR klip de selv også altså ! MASSE !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre henne hvorfor i svarte hun klipper ned buskene når du har sagt at hun IKKE skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

er det at jeg kortet ned på historia litt. Det er nemlig dattera hun sender. Dattera er ca. 27-30 år og en smule tilbakestående, så jeg klarer liksom ikke å kjefte på henne da....

Lurer på om jeg skal sette opp et digert gjerde... eller kanskje sende hunden bort for å legge fra seg forskjellig i blomsterbedet :-) Kanskje hun setter opp gjerde sjøl da..... eller, hun setter sikkert opp et MED port, slik at hun fortsatt kan sende ut datteren med saksa :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det at jeg kortet ned på historia litt. Det er nemlig dattera hun sender. Dattera er ca. 27-30 år og en smule tilbakestående, så jeg klarer liksom ikke å kjefte på henne da....

Lurer på om jeg skal sette opp et digert gjerde... eller kanskje sende hunden bort for å legge fra seg forskjellig i blomsterbedet :-) Kanskje hun setter opp gjerde sjøl da..... eller, hun setter sikkert opp et MED port, slik at hun fortsatt kan sende ut datteren med saksa :-(

Siden hun sender sin tilbakestående datter for å klippe i DIN hage , må hun jo være litt sur på deg, eller??!

Jeg hadde ikke gjort slik mot min nabo , hvis jeg likte naboen da : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde naboen min klippet ned buskene mine og trimmet trærne våre, så hadde jeg git dem en flaske vin. Hagen min hadde nok hatt godt av stellet tenker jeg, og jeg hadde bare vært glad til. Hadde hun gjort dårlig arbeid hadde jeg kanskje sleng med en hagebok, og spurt hvilken dag hun kom for å klippe plenen, rake og vanne blomstene.

Dersom jeg ikke hadde hatt planer om å flytte, ville jeg neppe gjort meg til uvenn med naboen. Jeg har noen artige historier om nabotvister som ender i bitterhet og rettssaker, der er svigers gode kilder med adskillig hissigere naboer enn mine =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Siden hun sender sin tilbakestående datter for å klippe i DIN hage , må hun jo være litt sur på deg, eller??!

Jeg hadde ikke gjort slik mot min nabo , hvis jeg likte naboen da : )

Neida, vi har hatt et godt forhold vi. Jeg har kanskje vært for snill, latt henne plukke alle eplene våre (fikk en eplekake tilbake:-)), plukke ripsbær, og dessuten ikke sagt noe før når datteren har klipt noen meter inn i var hage (gresset altså).

Mmen jeg HAR sagt at jeg ikke vil at hun skal klippe trærne & bærbuskene mine skjønner du....flere ganger.... men hun later vel som hun ikke har hørt det da :-(

Grensen begynner å bli nådd, eller forresten så er den overtråkket nå :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sevenup

Hadde naboen min klippet ned buskene mine og trimmet trærne våre, så hadde jeg git dem en flaske vin. Hagen min hadde nok hatt godt av stellet tenker jeg, og jeg hadde bare vært glad til. Hadde hun gjort dårlig arbeid hadde jeg kanskje sleng med en hagebok, og spurt hvilken dag hun kom for å klippe plenen, rake og vanne blomstene.

Dersom jeg ikke hadde hatt planer om å flytte, ville jeg neppe gjort meg til uvenn med naboen. Jeg har noen artige historier om nabotvister som ender i bitterhet og rettssaker, der er svigers gode kilder med adskillig hissigere naboer enn mine =)

Hmmmm, vi skal jo flytte om ca. år :-)

Saken er at buskene / trærne ga en perfekt "beskyttelse" mot innsikt fra vei / naboer. De er IKKE for høye ifølge loven heller... så jeg er egentlig ganske forbanna fordi jeg ville ha trørne/buskene der..

Det er jo ikke det viktigste i verden, men like irriterende likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, vi skal jo flytte om ca. år :-)

Saken er at buskene / trærne ga en perfekt "beskyttelse" mot innsikt fra vei / naboer. De er IKKE for høye ifølge loven heller... så jeg er egentlig ganske forbanna fordi jeg ville ha trørne/buskene der..

Det er jo ikke det viktigste i verden, men like irriterende likevel...

Klart det er irriterende hvis DU ikke vil at de skal røre dem. Men jeg har så mye hage at jeg ikke aner hvordan jeg skal rekke over, så jeg hadde blitt glad (om det ikke var helt maltraktert da).

Jeg har fått høre så mye om tvistene i nabolaget til svigers, de hyyler dersom noen rører en gren for mye her og der, de plager kommunen i hytt og gevær med filleting fordi de ikke klarer å ordne opp selv, og hele naboforholdet virker kjipt og overfladisk. Jeg kunne aldri bodd sånn, med skuling og baksnakking.

I løpet av sommeren blir buskene og trærne fyldigere og høyere, og neste år kan du jo legge inn en aldri så liten strømledning så de får seg en karamell dersom fristelsen blir for stor =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Klart det er irriterende hvis DU ikke vil at de skal røre dem. Men jeg har så mye hage at jeg ikke aner hvordan jeg skal rekke over, så jeg hadde blitt glad (om det ikke var helt maltraktert da).

Jeg har fått høre så mye om tvistene i nabolaget til svigers, de hyyler dersom noen rører en gren for mye her og der, de plager kommunen i hytt og gevær med filleting fordi de ikke klarer å ordne opp selv, og hele naboforholdet virker kjipt og overfladisk. Jeg kunne aldri bodd sånn, med skuling og baksnakking.

I løpet av sommeren blir buskene og trærne fyldigere og høyere, og neste år kan du jo legge inn en aldri så liten strømledning så de får seg en karamell dersom fristelsen blir for stor =)

Furutrærne våre vil nok aldri bli de samme.... hun har klipt alle grenene fra bakken og 2 meter opp.... sønnen vår er kjempesur fordi han ikke komer seg opp for å klatre lenger :-)

De grenser jo ikke mot tomten hennes engang !

MEN, jeg har fått en ide :-)

Vi har et epletre rett utenfor kjøkkenvinduet hennes. Det er svært lavt, men det spiller ingen rolle.

Det ble PLUTSELIG klart for meg at min sønn & alle vennene skal få bygge hytte der i år :-)

HAAAAAAAHAAAAAAA SPIKRE SPIKRE HAMRE HAMRE :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mer som flisa som danser krigsdans på kjøkkenet mens mannen min ler .-)

Men jeg HAR klip de selv også altså ! MASSE !

Ahhh, her har du alle muligheter for å skaffe deg en spennende hverdag i lang tid fremover. Ingenting er som en god nabokrangel!

For å irritere henne kan du jo for eksempel invitere alle ungdommene i nabolaget til å male grafitti på den veggen av huset ditt hun ser fra stua si.

Banke inn kobbernagler i alle trærne hennes.

Tømme diesel i alle blomsterbed.

Importere jordrotter fra USA (med fare for å få perforert din egen plen i tillegg)

La ungene dine lage gjytjebad og hytter på hennes plen.

Skaffe deg ei stor siklete bikkje som ELSKER å grave, gnage, drite, bjeffe og rasere hekken, skremme dattera hennes og gjemme unna diverse sko, hageredskaper og hagenisser. Og som selvfølgelig er en mønsterkjøter på din side av gjerdet ;0D

Eller du kan invitere dama over på kaffe og snakke om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...