Gå til innhold

Hva er svaret på et godt ekteskap?


Gjest maried

Anbefalte innlegg

Gjest maried

Jeg bare lurer?

Hva er det som er hemmeligheten bak deres gode ekteskap? Hvorfor lykkes noen og andre ikke?

Jeg har ikke vært heldig, jeg vet heller ikke helt sikkert hva som er grunnen. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har nok forskjellige oppskrifter, men jeg tror vi har det så fint som vi har det pga mye humor, vi tar ting som de kommer og henger oss ikke opp i bagateller som oppvask eller sure sokker, samt at vi passer på å få tid alene eller sammen med andre venner også.

Fleksibilitet er viktig!

Dette funker fint nå, men om det fortsatt gjør det om f.eks. 5 år aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertegner Cmoos svar, legger til god sex og understreker hvor viktig det er med sjøl-u-høytidelighet. Om man ikke kan slappe av, være seg sjøl og gi blaffen i egne svakheter på tomannshånd med den man deler seng og do med så ligger heller ikke forholdene til rette for et godt samliv. Samboeren min kjører en del drosje, og hver helg har han historier om voksne par som ikke klarer å snakke normalt sammen mens de sitter i bilen hans - det er små stikkpiller eller høytidelig tåkeprat de luxe. Så kan en jo innskyte at et "voksent par" kanskje har rukket å få mange år på baken sammen - vel, men hvor LYKKELIGE har de årene vært..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertegner Cmoos svar, legger til god sex og understreker hvor viktig det er med sjøl-u-høytidelighet. Om man ikke kan slappe av, være seg sjøl og gi blaffen i egne svakheter på tomannshånd med den man deler seng og do med så ligger heller ikke forholdene til rette for et godt samliv. Samboeren min kjører en del drosje, og hver helg har han historier om voksne par som ikke klarer å snakke normalt sammen mens de sitter i bilen hans - det er små stikkpiller eller høytidelig tåkeprat de luxe. Så kan en jo innskyte at et "voksent par" kanskje har rukket å få mange år på baken sammen - vel, men hvor LYKKELIGE har de årene vært..?

Jepp-god sex er et must! *Løper opp for å se om jeg rekker det...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertegner Cmoos svar, legger til god sex og understreker hvor viktig det er med sjøl-u-høytidelighet. Om man ikke kan slappe av, være seg sjøl og gi blaffen i egne svakheter på tomannshånd med den man deler seng og do med så ligger heller ikke forholdene til rette for et godt samliv. Samboeren min kjører en del drosje, og hver helg har han historier om voksne par som ikke klarer å snakke normalt sammen mens de sitter i bilen hans - det er små stikkpiller eller høytidelig tåkeprat de luxe. Så kan en jo innskyte at et "voksent par" kanskje har rukket å få mange år på baken sammen - vel, men hvor LYKKELIGE har de årene vært..?

Drosjeenke du også?

Er veldig glad for at Espen ikke kjører noe særlig lenger. Holdt på å få fnatt av å være alene hver 17. mai, nyttårsaften, romjul, påske og helger generelt.

Men pengene kom godt med, da :-)

Særlig fordi han kjørte maxitaxi og da er det bra med tips i helgene o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drosjeenke du også?

Er veldig glad for at Espen ikke kjører noe særlig lenger. Holdt på å få fnatt av å være alene hver 17. mai, nyttårsaften, romjul, påske og helger generelt.

Men pengene kom godt med, da :-)

Særlig fordi han kjørte maxitaxi og da er det bra med tips i helgene o.l.

Penger er helt klart drivkraften her - ellers hadde jeg skreket opp for lengst.. (det er forøvrig ikke jeg som skal ha de pengene, så det er sagt).

Skal man se positivt på det (i en tråd som denne) så rekker man jo ikke å gå lei hverandre så kjapt, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke egentlig.

En god del flaks?

Tror nok mye av det som har redda oss i land når det ikke har vært bra er at vi ikke er redde for å ha et "platonisk forhold" i perioder.

Dvs. at når kjæresteforholdet går i stå, konsentrerer vi oss om å være venner først og fremst og lar det andre ligge. Uten å bli helt hysteriske når de heteste følelsene blir "borte".

Etterhvert, når vi har vært venner en stund kommer forelskelsen sigende igjen.

Flo og fjære....det er oss!

:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger er helt klart drivkraften her - ellers hadde jeg skreket opp for lengst.. (det er forøvrig ikke jeg som skal ha de pengene, så det er sagt).

Skal man se positivt på det (i en tråd som denne) så rekker man jo ikke å gå lei hverandre så kjapt, da..

Det er sant.

Savner litt den kjærestepraten på telefonen mellom turene. Savne hverandre (herregud, vi tråkker jo nesten på hverandre her!) og å ha full kontroll over fjernkontrollen ;-)

Ja, også telle tipsen neste morgen, da ;-)

Den drosjelappen er veldig grei å ha i bakhånd, da. Blir det krise er det bare å ta et skift.

Men nyttårsaften er det stusselig å være alene med ungene. Det har jeg vært flesteparten av gangene.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Aner ikke.men hos oss er TID et viktig stikkord for tiden. Det har vi dårlig av, til hverandre og også fars tid med ungene pga. tidvis masse jobbing.

Å kunne snakke og le samen, ha nok penger til å unngå hodepine og et godt sexliv er viktige medhjelpere.

Å snakke samme språk, og la den andre ha sine ting, sin frihet og tid til seg selv er også viktig. Hos oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg gift ennå, men jeg tror allikevel jeg har svaret på hva som gjør forholdet vårt bra.

Masse latter, at vi viser at vi setter pris på hverandre, at vi ikke gir hverandre opp selv om ting går litt på tverke, at vi i tillegg til å være kjærester også er veldig gode venner. Han er i hvert fall min beste venn. Pluss at vi utfyller hverandre veldig godt, syns jeg. Og ikke minst at vi ikke kritiserer hverandre for alle mulige småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Vi er bestevenner og forteller hverandre alt. Vi har også masse felles interesser.

I tillegg var vi forelsket ved første blikk begge to og er hverandres store kjærlighet i livet.

Hører om mange som går fra hverandre når de får litt motgang. Vi har hatt masse problemer og motgang, men det har bare gjort forholdet vårt sterkere.

Vi stoler fullt og fast på hverandre.

Jeg trodde vel egentlig ikke at det gikk an å få det slik før jeg traff mannen min, men det gjør det altså!

Oppmerksomhet i form av gaver og blomster betyr veldig lite i forhold til det å få oppmerksomhet i forhold til den man er. At noen "ser" deg og lytter til deg når du har noe på hjertet.

Men det er klart det er koselig med en bukett i ny og ne også :)

Vi prater aldri stygt om hverandre til andre heller.

Lykke til med kjærligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har neppe noen fasit, men vi har nå vært gift i snart 15 år og er fast bestemt på at ekteskapet skal vare livet ut.

Viljen til å holde sammen på tross av vanskeligheter en møter i livet er svært viktig. Likeså det at man kan stole på hverandre fullt ut. Og at man trives i hverandres selskap.

Vi er svært forskjellige på mange måte og dyrker hver våre interesser, men vi har samme livssyn, og det tror jeg betyr mye.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidig respekt, evnen til selvironi og å ikke ta seg selv alt for høytidlig tror jeg er viktige faktorer. Samt det at man kan gå ut sammen uten barn, ha litt tid til å pleie kjærligheten osv...

For ikke å glemme evnen til å leke og le sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg gift ennå, men jeg tror allikevel jeg har svaret på hva som gjør forholdet vårt bra.

Masse latter, at vi viser at vi setter pris på hverandre, at vi ikke gir hverandre opp selv om ting går litt på tverke, at vi i tillegg til å være kjærester også er veldig gode venner. Han er i hvert fall min beste venn. Pluss at vi utfyller hverandre veldig godt, syns jeg. Og ikke minst at vi ikke kritiserer hverandre for alle mulige småting.

Latter, ja.

Det er viktig!

Ingenting er som et skikkelig latterkick sammen. Kanskje ikke så rart at ungene synes det er urettferdig at de må ligge på rommet mens mamma og pappa tydeligvis har det så morsomt i stua.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

God kommunikasjon, respekt for hverandre, unngå å kave seg opp over bagateller, humor, lite selvhøytidelighet, tid for seg selv og for hverandre, et "åpent" sexliv.

Det er det som holder liv i vårt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...