Gå til innhold

Kan aetat kreve at jeg tar en jobb jeg er overkvalifisert for?


Gjest mini

Anbefalte innlegg

Jeg ble arbeidsløs for ei uke siden. I dag fikk jeg brev fra aetet (arbeidskontoret) med en liste over jobber jeg MÅTTE søke på for å ikke miste dagpengene. Alt dette var jobb som barnehageassistent.

Jeg er utdannet logoped og føler meg overkvalifisert for en jobb som barnehageassistent. Jeg regner med å få jobb som logoped ganske raskt også, har allerede søkt på flere.

Spørsmålet mitt er likevel om aetat kan tvinge noen til å søke på stillinger som de helt klart er overkvalifiserte for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest aetat

aetat sier:

"Hvis du unnlater å ta imot et tilbud eller lar være å svare, blir dette regnet som å nekte å ta imot tilbudet.

aetat avgjør i hvert enkelt tilfelle hva som anses som "rimelig grunn" til å si opp et arbeid eller nekte å ta imot tilbud om arbeid eller tiltak eller unnlate å møte hos aetat."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aetat

aetat sier:

"Hvis du unnlater å ta imot et tilbud eller lar være å svare, blir dette regnet som å nekte å ta imot tilbudet.

aetat avgjør i hvert enkelt tilfelle hva som anses som "rimelig grunn" til å si opp et arbeid eller nekte å ta imot tilbud om arbeid eller tiltak eller unnlate å møte hos aetat."

http://papa.link.no:8888/arbdir/owa/arbdir.finn_st_nyk?c_yrke=Alle%20Kategorier&c_fylke=Alle%20Fylker&c_nyknr=&c_fritekst=&c_tittel=logoped&c_arbgiver=&c_oppgave=&c_dato=Alle%20datoer&c_nummer=&c_kommune=&c_start=1

Denne linken gir deg oversikt over utlyste logopedstillinger pr. i dag. (Du må klippe & lime hele adressen inn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneG

Du bør snakke med saksbehandler og forklare hvorfor du mener det ikke er aktuelt for deg.