Gå til innhold

Kan aetat kreve at jeg tar en jobb jeg er overkvalifisert for?


Gjest mini

Anbefalte innlegg

Jeg ble arbeidsløs for ei uke siden. I dag fikk jeg brev fra aetet (arbeidskontoret) med en liste over jobber jeg MÅTTE søke på for å ikke miste dagpengene. Alt dette var jobb som barnehageassistent.

Jeg er utdannet logoped og føler meg overkvalifisert for en jobb som barnehageassistent. Jeg regner med å få jobb som logoped ganske raskt også, har allerede søkt på flere.

Spørsmålet mitt er likevel om aetat kan tvinge noen til å søke på stillinger som de helt klart er overkvalifiserte for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest aetat

aetat sier:

"Hvis du unnlater å ta imot et tilbud eller lar være å svare, blir dette regnet som å nekte å ta imot tilbudet.

aetat avgjør i hvert enkelt tilfelle hva som anses som "rimelig grunn" til å si opp et arbeid eller nekte å ta imot tilbud om arbeid eller tiltak eller unnlate å møte hos aetat."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aetat

aetat sier:

"Hvis du unnlater å ta imot et tilbud eller lar være å svare, blir dette regnet som å nekte å ta imot tilbudet.

aetat avgjør i hvert enkelt tilfelle hva som anses som "rimelig grunn" til å si opp et arbeid eller nekte å ta imot tilbud om arbeid eller tiltak eller unnlate å møte hos aetat."

http://papa.link.no:8888/arbdir/owa/arbdir.finn_st_nyk?c_yrke=Alle%20Kategorier&c_fylke=Alle%20Fylker&c_nyknr=&c_fritekst=&c_tittel=logoped&c_arbgiver=&c_oppgave=&c_dato=Alle%20datoer&c_nummer=&c_kommune=&c_start=1

Denne linken gir deg oversikt over utlyste logopedstillinger pr. i dag. (Du må klippe & lime hele adressen inn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneG

Du bør snakke med saksbehandler og forklare hvorfor du mener det ikke er aktuelt for deg.

Aetat kan kreve at du tar hvilke som helst slags jobber du er kvalifisert for, de har ikke over-kvalifisert i sitt vokabular ;-). Men det får da være måte på ... Det er sikkert andre som har bedre bruk for å bli henvist til en slik stilling enn deg, vil jeg anta.

Kommunene ansetter vel ikke en logoped i en barnehage-assistentstilling, så du løper neppe noen risiko ved å søke.

Problemet er selvsagt hvis logopedstillingen utlyses av de samme folkene som utlyser assistentstillingen, da kan det ha negativ effekt hvis du først søker ass.stilling. Det kan du godt si til saksbeh. hos aetat.

Lykke til, håper du møter forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...