Gå til innhold

yrkesskade


siri1978

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg henvender meg her i håp om å få hjelp ang en yrkesskade jeg pådro meg i mai i fjor. Skaden er registrert som yrkesskade hos trygdekontoret. Jeg pådro meg å ryke korsbåndet i venstre kne, og det er mulig jeg også har skadet menisken i høyre kne som følge av den opprinnelige skaden i venstre. Min fastlege har utskrevet rekvisisjoner på fysioterapi, noe jeg har fulgt opp og jeg prøver også å trene privat, men dette er noe vanskelig fordi skaden(e) nettopp er i kneet, et ledd som brukes hele tiden. Jeg har nå snart vært 100% sykemeldt i 52 uker, som betyr jeg ikke vil ha krav på mere sykepenger.

Jeg har ingen mulighet å klare å gå tilbake til min jobb, der jeg er fast annsatt, etter yrkesskaden.

Jeg har vært i kontakt med aetat for å søke om yrkesrettet attføring, og jeg håper jeg vil få stønad til å gjennoppta studiene og utdanne meg innen helse og omsorg. Stønad til utdanning er avgjørende, da jeg har boliglån. Kan du vennligst gi meg informasjon om yrkesrettet attføring? Jeg håper også på informasjon om hvordan jeg går frem for å søke om yrkesskadeerstatning.

Tusen takk for hjelpen!

Med vennlig hilsen

Siri1978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...