Gå til innhold

formatering av pc


Gjest lilly

Anbefalte innlegg

Gjest lilly

Hei!

Lurer på om det er noen her inne som kan gi meg noen råd.

Skal formatere maskina mi. Og vet omtrent ikke hva det er en gang ;o)

Men lurer på,er det noen spesielle ting jeg må huske på lagre på diskett/cd før jeg setter igang?eventuelle drivere? annet?

har bare null peiling jeg da men.

Har windows 98, om det har noe si.

Hvordan går jeg frem når jeg skal formatere?

*veldig takknemlig for svar!*

på forhånd takk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EsarHaddon

Å formatere din harddisk, betyr at du sletter alt det du har på maskinen. Hvis du virkelig velger å "Format C" regn med at alt blir borte.

Hvis du velger dette drastiske skrittet, må du lagre alle de filene du vil beholde, det vil si at du bør brenne inn alle de filene du ønsker å beholde gjennom en CD-brenner på en disc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting du bør huske å ta vare på:

- Mine favoritter ligger i c:/windows

ta vare på hele mappen som en

kopi.

- Mailadresser i outlook. Kan exportere

til en egen fil. Pleier å lønne seg.

- Lage en oppstatsdiskett for win98.

Dette gjør du i kontrollpanel/legg til fjern og winkomponenter. Skulle det bli probemer med å starte maskinen etter formateringen er denne kjekk å ha.

Når du har tatt vare på alle filer du selv mener er viktige starter du maskinen på nytt i dos.

Skriv : format c:

Du får spørsmål om at du er sikker, svar ja.

Nå begynner makinen og telle opp i %.

Når alt dette er ferdig vil du spørsmål om du vil gi maskinen et navn. Bare trykk enter (nei). Nå kommer c: opp.

Sett inn oppstartsdisketten i a: og start maskinen på nytt. Velg starte makinene m/cd rom.

E:\installer

Nå går resten stort sett av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...