Gå til innhold

gravid og allergi

Anbefalte innlegg

Gjest høstmamma

Hei!

For første gang iår merker jeg nå allergi. Nå i helgen er jeg blitt forferdelig,snørret renner og jeg er tett i nesa,klør i øynene.Frem til kl 10.26 idag har jeg "nyst" hele 24 ganger. Jeg er redd dette tar på barnet jeg bærer i meg ,er i 16 uke.Var på apoteket igår der jeg ble frarådet å ta tabletter(tenkte jeg kunne låne et par av sambo til over helgen til jeg kom meg til lege)det eneste jeg ble tilbudt var saltvanns nesespray itillegg til at jeg kunne ta øyedråper men det hjelper så lite.

Hva skal jeg gjøre og hvordan påvirker dette barnet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52010-gravid-og-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære høstmamma

Vanlige allergi-nesespray og øyedråper er helt trygt å bruke selv om du er gravid. Du bør snakke med legen om allergitabletter - de første tre månedene anbefaler vi å unngå alle former for tabletter som ikke er strengt nødvendige, men etter tredje måned kan det vurderes av legen å bruke antihistaminer.

Selv om du føler deg elendig med nysing osv så kan du være trygg for at barnet ditt har det trygt og godt der det ligger og klarer seg utmerket. Men selvfølgelig er det best for dere begge om du får hjelp med plagene dine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52010-gravid-og-allergi/#findComment-208342
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...