Gå til innhold

Moen - blir ikke gravid...


refugee

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har problemer med å bli gravid..

Har en sønn på 6 år fra før, og en abort bak meg.

Har vært sammen med samme mann i halvannet år, og har prøvd å bli gravid det siste året uten å lykkes.

Har vært i kontakt med to leger, den ene sier at det kan komme av at jeg er overvektig, er ca 15 kg over normalen...

Den andre tok litt tester og fant ut at jeg hadde svært lavt nivå av folinsyre i kroppen, og skal gå på dette i 3 mnd.

Har det noe med saken å gjøre ?

Slanket meg en del kg på kort tid (18 kg på 5 uker) for en tid siden, har også uregelmessige blødninger.

Mistet mensen totalt en periode og fikk da noen piller som legen kalte "hestekur" for å få den igang igjen, og det virket.

Nå er den uregelmessig, ofte kommer den til rett tid, andre ganger tar det 6-10 uker mellom hver gang..

Hva kan dette komme av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Folinsyre har sannsynligvis ikke noe å si for å bli gravid, men lavt nivå synes å øke risiko for ryggmargsdefekt hos foster. Hvis du har uregelmessige blødninger har du manglende eller uregelmessige eggløsninger og da er det klart at du ikke blir gravid. Hva var 'hestekuren'? Det som skal til for å få eggløsning i gang er tabletter (Pergotime/Clomivid). Du skal ikke akseptere å gå og vente på at mensen blir normal. Be om henvisning til spesialist for utredning og behandling. Stå på! Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...