Gå til innhold

Fryktelig allergisk-God Morgen Norge

Anbefalte innlegg

Jeg er fryktelig allergisk mot bjørk, gress og burot og litt allergisk mot andre ting også. Jeg har prøvd det meste uten resultat. I år har jeg tatt en sterk kortisonsprøyte, men den hjelper ikke. Jeg tar i tillegg Zyrtec og sprayer og dråper. Men jeg fortsetter med tett og sviende nese, vondt i hode, nysing, slapphet og alt det der.

Er student og er jo da avhengig av å være i form til eksamen og lesing!

Hva kan jeg gjøre? Så på Geir Grimsmo(lege) på God Morgen Norge der han anbefalte å ta masse sprøyter som inneholdt det du er allergisk mot. På den måten blir man "immun" og kvitt allergien for alltid. Dette fungerte på de fleste pasientene hans.

Kan dette være noe for meg? Er det noe alle leger gjør eller er det bare han som "eksperimenterer"?

Jeg er villig til å prøve det meste!

Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52035-fryktelig-allergisk-god-morgen-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Adriana

Det du tenker på er allergivaksinering. Dette fungerer oftest svært godt for pollenallergikere - ikke fullt så bra ved andre allergier (bortsett fra bi og vepsestikk). Allergivaksineringen må helst starte i god tid før pollensesongen så for denne sommeren er det for sent. Snakk med legen din til høsten om henvisning til en spesialist som foretar slik vaksinering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...