Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har tidligere fått svar fra deg på spørsmål om PCOS, men det jeg lurer på nå er:

For og få bukt med såkaldt mannlig hårvekst, så nevner du Diane P-piller, hvis jeg da starter på de pillene, må jeg gå lenge på dem? Kommer hårveksten tilbake når jeg slutter?

Grunnen til dette er at jeg "prøver" og bli gravid, men siden jeg ikke har mens så er det jo ikke mulig. Så derfor vil jeg ikke gå så lenge på p-piller, så hvor lenge må jeg gå?

Noe annet jeg kan gjøre?

Har i de senere år fått økt hårvekst på haken, bak lårene og en såkalt "veiviser" nederst på magen. Og jeg skulle gjærne ha blitt kvitt dette.

Håper du kan ta deg tid til og svare på nok et spørsmål fra meg, og tusen takk for god hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52056-diane-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man kan ikke forutse hvordan det går med hormonene og hårvekst når man slutter med p-pille, men sannsynligvis kommer det tilbake. Hvis du ønsker å bli gravid og ikke har menstruasjoner, vil jeg anbefale deg å snakke med legen om eggløsningsstimulering med pergotime-tabletter.

Aldactone tabletter er forsøkt brukt ved rikelig hårvekst

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52056-diane-p-piller/#findComment-208239
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...