Gå til innhold

Noen som har tatt engelsk, grunnfag?


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har lyst til å ta engelsk, grunnfag, men vet ikke om jeg våger å kaste meg ut i det. Nå er det noen år siden jeg gikk på videregående. Jeg hadde 4 i enelsk i 1 klasse og nådde nesten 5 i 2. klasse. Jeg tok 3 timers kurset i andre klasse, så jeg har ikke hatt engelsk som studieretningsfag. Noen som kan fortelle litt om hvordan det er å ta faget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest abraxas

Jeg studerte engelsk grunnfag 1997-98 (har ikke tatt eksamen grunnet sykdom). Faget er kjempespennende og variert, men også _vanskelig_. Pensum er stort og omfatter både litteratur, kulturkunnskap, grammatikk og fonetikk. Det er ikke krav om engelsk studieretningsfag på vgs, men det er sterkt anbefalt at studentene har kunnskaper tilsvarende dette. Arbeidsmengden er betydelig og strykprosenten relativt høy. Men, som sagt, er du interessert i engelsk, vil du oppdage at du lærer _masse_!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maiken

hei!

Du, jeg vil bare råde deg til å tenke gjennom èn ting: Dersom du er god i engelsk, skriftlig og/eller muntlig, så betyr IKKE det at du vil gjøre det bra på eng. gr.fag!

Jeg fikk kun 6'ere hele gymnaset, og hoppet på eng. gr.fag for et par år siden.

Strøk på to eksamener(har 7!!). Engelsk gr.fag er _vanskelig_. Det er fryktelig mye "ny" grammatikk, og det var dette jeg slet med. Fonetikk kan også være vanskelig.

Men har du "øre" for dette, så går det bra.

Du får tenke litt på det,da. Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...