Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å skifte innfatninger på briller?


Gjest Brilleløs

Anbefalte innlegg

Gjest Brilleløs

Leinene er knekt, og jeg skal investere i ny innfatning.

Et det slikt som gjøres på dagen, eller kan jeg risikere å bli brilleløs noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brilleløs

Dette ordnes fort, bare "reparatøren" har tid.

Men hva om jeg ikke skal ha samme "form" på glassene? Kuttes de til eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om jeg ikke skal ha samme "form" på glassene? Kuttes de til eller hva?

Er du heldig kan de gamle glassene brukes ellers må du nok kjøpe nye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brilleløs

Er du heldig kan de gamle glassene brukes ellers må du nok kjøpe nye....

Oj!

Tenkte ikke på det, jeg! Synet har ikke forandret seg (er ofte til sjekk), så jeg håper virkelig at de kan brukes. Pengepungen tillater ikke nye glass!

Au au au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!

Tenkte ikke på det, jeg! Synet har ikke forandret seg (er ofte til sjekk), så jeg håper virkelig at de kan brukes. Pengepungen tillater ikke nye glass!

Au au au!

Nå har jeg ikke helt skjønt hva som er gått i stykker på brillene dine. Er det en stang (eller begge) så har vel optikeren nye? Og du kan også skifte bare fronten og beholde stengene og glassene dersom optikeren har en tilsvarende front. Det har jeg nemlig gjort... Blir litt billigere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brilleløs

Nå har jeg ikke helt skjønt hva som er gått i stykker på brillene dine. Er det en stang (eller begge) så har vel optikeren nye? Og du kan også skifte bare fronten og beholde stengene og glassene dersom optikeren har en tilsvarende front. Det har jeg nemlig gjort... Blir litt billigere også.

Brillene er slitt både her og der! Ei leine er nesten knekt(loddet fra før), "neseputa" er ødelagt og rammen rundt glasset har fått hakk. Småen er litt hardhendt når hun får tak i mammas briller................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gjøres på dagen, også sliping, men avtal helst på forhånd slik at du vet de har tid til å ta det på dagen. De gamle glassene må selvsagt dekke den nye rammen.

Merk: Ikke alle optikere har eget verksted, mange sender glass til slipeverksted et annet sted i landet. Så det må du også spørre om på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...