kie Skrevet 5. mai 2002 Skrevet 5. mai 2002 Gjerne med oppgitt "kilde". Husker det var et som sluttet med "....men jeg vil........ (etellerannet)........... forsvare din rett til å si det" Eller no' sånt! 0 Siter
Sør Skrevet 5. mai 2002 Skrevet 5. mai 2002 Jeg hater det du sier, men jeg vil sloss til døden for din rett til å si det! Tillagt Voltaire. (Man vet ikke om det faktisk var Voltaire som sa dette.) *klem* 0 Siter
Sør Skrevet 5. mai 2002 Skrevet 5. mai 2002 "I detest what you write, but I would give my life to make it possible for you to continue to write." [Voltaire, in a letter to M. le Riche, Feb. 6, 1770. According to _They Never Said It_ (Paul F. Boller & John George), OUP, 1989, p. 125, it was not Voltaire, but his biographer, Evelyn Beatrice Hall (1868-1919) writing under the pen name S.G. Tallentyre, paraphrasing Voltaire´s attitude regarding a book censorship case in 1798. The phrase "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" is from S.G. Tallentyre _The Friends of Voltaire_ (London, 1906), 176-205.] ==== Og her er et sitat til: If we don’t believe in freedom of expression for people we despise, we don’t believe in it at all. [Noam Chomsky] Med vennlig hilsen 0 Siter
kie Skrevet 5. mai 2002 Forfatter Skrevet 5. mai 2002 Sør skrev (På 5.5.2002 den 19.04): "I detest what you write, but I would give my life to make it possible for you to continue to write." [Voltaire, in a letter to M. le Riche, Feb. 6, 1770. According to _They Never Said It_ (Paul F. Boller & John George), OUP, 1989, p. 125, it was not Voltaire, but his biographer, Evelyn Beatrice Hall (1868-1919) writing under the pen name S.G. Tallentyre, paraphrasing Voltaire´s attitude regarding a book censorship case in 1798. The phrase "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" is from S.G. Tallentyre _The Friends of Voltaire_ (London, 1906), 176-205.] ==== Og her er et sitat til: If we don’t believe in freedom of expression for people we despise, we don’t believe in it at all. [Noam Chomsky] Med vennlig hilsen *smask* Du er en knupp! Traff forresten på en som har møtt deg i dag. Så du er godkjent ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.