Gå til innhold

Kontor eller landskap


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Til dere som har kontorarbeid, sitter dere i eget kontor eller kontorlandskap? Hva foretrekker dere? Her er det snakk om å rive kontorveggene og lage åpent landskap, og jeg gruer meg. Er avhengig av ro rundt meg når jeg jobber, spesielt når jeg er i telefonen. Sjefene mener det er en kjempeide med åpen løsning, det skal hjelpe på samarbeid og det sosiale. Men selv skal de selvsagt beholde sine avlukker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fått egne kontorer. Det er ok når du ikke ønsker og bli forstyrret, f.eks når du skal snakke i telefon. Men det er litt "ensomt", så vi har som regel derene åpne. I etasjen under oss sitter mange i åpent landskap.Ledelsen river vegger og bygger nye alt ettersom......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sine

Kontorer er det ikke så mye av i mitt yrke (jordmor)

Men med min plagsomme agorafobi ville jeg rett og slett ikke klart å jobbe i kontorlandskap. Jeg blir helt dårlig bare ved tanken, må ha ro og system og plass til egne tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

Spørs hvem du jobber med.

Arbbeidet i kontorlandskap før, og min "nabo" kommenterte ofte ting jeg hadde pratet om i telefonen. Ofte når telefonen min ringte skrudde hun ned radioen sin for å høre meg bedre !

ARGH !

Men det var bare hun da, ellers var det greit, de andre "naboene" konsentrerte seg om sitt og var ikke noe problem :-)

Prøv å kapre den beste plassen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ledelsen vil rive ned veggene mellom kontorene er grunnet i to enkle faktum - det blir vanskeligere å slappe av (slik at du av en eller annen latterlig grunn blir mindre effektiv) og det ser ut som et mye mer moderne og dynamisk arbeidsmiljø (slikt som er viktig(!) i dag).

Jeg synes du bør ta til motmæle og be ledelsen ta springfart og drite i hele opplegget. Det er nok ikke enkelt, men dersom du er usikker bør du si ifra...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i kontorlandskap, men i min jobb hadde det rett og slett ikke fungert på annen måte.

Husker jeg fikk skikkelig hetta da jeg var på jobb første dag og så landskapet - tenkte at dette kom jeg aldri til å klare og lurte på hva i ¤&¤&&% jeg hadde gitt meg ut på.

Nå er det sånn at vi stadig mår rope og spørre hverandre om forskjellig under telefonsamtaler og vi må stadig oppdatere hverandre mellom samtalene. Sosialt er det også en blir en temmelig godt sammensveisa gjeng.

For øyeblikket er vi bare 8 som sitter i landskapet, men det vil komme flere til i løpet av året. Det hender vi lytter på hverandre også, men det er ikke av ren nyskjerrighet. Det er for å få erfaring, oppdatering og å gi hverandre hjelp/samarbeide i vanskelige saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...