Gå til innhold

6-ukers kontrollen-jordmor?


cassy

Anbefalte innlegg

Det er nå 4 månder siden jeg fødte min datter og jeg har enda ikke kommer meg til noen kontroll(6 ukers).

Skal sant sies så hater jeg underslivs undresøkelse.

Hva galt kan skje med at jeg ikke har vært å skjekket meg til nå.

Har lest og hørt om folk som har vært på 6 ukers kontrollen som ikke har blitt skjekket.

Jeg har ikke hatt noen problemer der nede etter fødslen.

Jeg kom meg raskt etter fødslen og var helt normal to uker etter.

Dette ble vel litt rotete men jeg lurte på om det egentlig var så viktig å gå på kontrollen når en føler seg fin neden til?

hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan ikke svare deg, men jeg håper også at noen vil svare på deg og meg (seppi; litt lengre ned) Jeg har enda ikke fått svar på mitt spørsmål. Sjekker her ofte. Skal jo til legen til fredag..jeg har ikke lyst i hele tatt. Gruer meg... appåtil når jeg er litt trang der nede enda...

Håper noen svarer oss

Koser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

All kontroll, både i svangerskapet og etter fødsel, er først og fremst et tilbud, ikke noe man er pliktet til å gjennomføre. Hvis du har store motforestillinger til å gjennomgå en G.U., kan du selvfølgelig slippe det. Før eller siden vil jeg uansett anbefale deg å gjøre det, på lik linje med alle kvinner i voksen alder. Hadde du et ukomplisert svangerskap og en grei fødsel, er det strengt tatt ikke veldig nødvendig med en slik kontroll. Legen pleier også å prate litt om både fødselen, barseltiden og evt. prevensjon, og andre aktuelle temaer det skulle være behov for å drøfte. Tenk over hva som er dine behov. Kanskje lurt å tenke litt på hvorfor du har så store motforestillinger til å gjennomgå en kontroll. Det går sikkert an å prate med legen om det også.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...