Gå til innhold

"Mageknipe" 1 uke før termin.Haster


astridny

Anbefalte innlegg

I natt fikk jeg "mageknipe" som varte i ca 2 timer. Det gjorde ganske vond. Smertene var bare i nedre magen. Magen under navlen. Jeg trudde først at fødselen skulle begynne,men ingen veer kom og det gikk over etter ca 2 timer. Jeg har termin 12 mai. Er det noen som vet hvorfor jeg hadde mageknipe og om det var farlig? Eller er det normalt når man er gravid? Jeg er førstegangsfødende.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Mageknipe kan komme av så mangt, men hvis du ikke kjente at livmoren ble hard, som ved rier, er det naturlig å anta at det ikke hadde noe med begynnende fødsel å gjøre. Imidlertid er det mange som opplever symptomer fra magen, som diare, mot slutten av svangerskapet. Livmoren med barnet i tar nå så stor plass at tarmene kan få litt problemer med å jobbe som normalt. Mageknip med luftsmerter er noe man kan forvente, samtidig forstoppelse også kan oppstå. Er dette noe som gjentar seg stadig eller blir verre bør du ta det opp med din lege for en nærmere sjekk. Har du hatt tendens til urinveisinfeksjon, så kan dette også gi slike smerter som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...